• Anonym (meningslöst)

Hur acceptera ett liv utan barn?

Jag är nu 36 år och singel igen efter ett förhållande som tagit slut. Jag känner också en sorg över att kanske inte hinna få ett barn. Min dröm med livet, meningen med mitt liv har alltid varit att få bli mamma. Men nu verkar det som att det inte blir så. Vad ska jag leva för då? Vilken mening finns i mitt liv då?

Det känns så tungt allting. Inget blir som man tänkt. Att själv adoptera är inget alternativ då jag vill dela familjelivet med en man.  

• Svar på tråden Hur acceptera ett liv utan barn?
  • Anonym

Jag har varit där men kan inte svara på frågan det måste man ta reda på själv.Hjärta

• Anonym (meningslöst)
    Anonym skrev 2012-08-21 21:37:12 följande:
    Jag har varit där men kan inte svara på frågan det måste man ta reda på själv.Hjärta
    Hur hittade du din mening i livet då? Jag känner verkligen att mitt liv är så tomt och innehållslöst...Ingen man, inga barn, ingen i min närhet att bry sig om eller som bryr sig om mig. Det är tungt. Och man blir så ledsen.
  • agua

Du har inte funderat på att åka till Danmark för en insemination? Kille kan man alltid hitta sen.

• Anonym (meningslöst)
    agua skrev 2012-08-21 21:46:33 följande:
    Du har inte funderat på att åka till Danmark för en insemination? Kille kan man alltid hitta sen.
    Nej, vill att vi är två då.
  • lnflrmn

Min mamma fick mig och min syster vid 37 resp 40, det är inte alls försent! Läk och sedan på det igen! Kram!

• Anonym (meningslöst)
    lnflrmn skrev 2012-08-21 21:47:27 följande:
    Min mamma fick mig och min syster vid 37 resp 40, det är inte alls försent! Läk och sedan på det igen! Kram!
    Tack för ditt pepp! Glad 
  • aj 378

Min arbetskamrat var 37 när hon träffade sin kille och när hon var 38 fick hon sitt första barn :) så det är inte kört än!!!

• Anonym

Min väninna blev gravid vid 38, 40 och 41! Så för sent är det inte, och det existerar även IVF med äggdonation numera. Det kan man göra tills 49 på många kliniker i Europa!

Svar på tråden Hur acceptera ett liv utan barn?