• Äldre 21 Aug 21:39
    694 visningar
    0 svar
    0
    694

    Min snart 6 månaders flicka äter mindre och mindre..

    Hej!
    Jag är en väldigt orolig mamma som har en underbar liten tös. Allt har varit jätte bra med henne sedan hon föddes, hon åt jätte bra och sover som ett stock genom hela natten redan efter 1,5 månader. Men sedan hon fyllde 3 månader har vi haft stora problem med maten. Sedan hon föddes vägrade hon ammas så jag fick pumpa ut mjölken till henne, mjölken tog olyckligtvis slut efter 3 månader och sedan dess har matstunderna blivit rena kriget. Sällan äter hon direkt trots att hon gråter av hunger, utan hon skriker och vill bara ha nappen. Innan åt hon ca 150ml per måltid och 210ml innan nattsömnen. Det har minskats för varje dag och idag åt hon mellan 50-100ml per måltid eller inget alls. Innan hon skulle gå och lägga sig nu vägrade hon äta, ville bara ha nappen och sova. Jag försöker ibland mata henne medan hon sover när jag anser att hon har ätit alldeles för lite under dagen. Men det funkar inte alltid.

    Jag har försökt med allt möjligt, olika värme på mjölken, olika märken på mjölken, olika nappstorlekar och allt annat jag kunnat läsa fram. De gångerna jag har varit hos barnmorskan har de inte sett det som ett stort problem trots att hennes kurva snart har slätat ut sig helt. Hon ser pigg och frisk ut. De rekommenderade schemalagda måltider men detta funkar inte alls. Hon kan vägra mat 5 timmar i sträck.
    Jag har dock märkt att hon gillar sina smakisar trots att hon fortfarande har tungreflexen som puttar ut all mat igen. Kan det vara så att hon inte alls gillar mjölken? Vad bör jag göra då? Ska jag helt gå över till fast mat? Jag vet inte om jag är överdrivet orolig men jag mår verkligen hemsk dåligt av hela det här =( Så snälla har ni några tipser som jag kanske inte tänkt på?

Svar på tråden Min snart 6 månaders flicka äter mindre och mindre..