• Svar på tråden Manga och anime
  • ThreeOneG

    Um, det beror väl lite på vad du är ute efter för sorts manga/anime. Gillar du shojo, jonsei, hentai....det finns ju en massa sorter. Lite svårt att tipsa då.

  • Trinity78

    ThreeOneG: Personligen gillar jag både shônen och shôjo men jag tänkte att vi kunde prata om olika stilar att eftersom det inte kanske inte är så många här på FL som gillar manga.

  • ThreeOneG

    Själv är jag lite uppenbar i mina val av serier, gillar klassiker som Akira, Ghost in the shell och Berserk.

  • Trinity78

    Jag gillar rätt oskyldiga serier som Ranma ½, Love Hina, Chobits och även Sailor Moon. Negima är också riktigt bra men jag har inte läst hela än. Jag gillar dock även sånt som Neon Genesis Evangelion, så jag har ganska blandad smak.

  • ThreeOneG

    Blandad kompott är alltid bäst.
    Såg du den där mangadokumentären som var på Svt för ett tag sedan? En fransk man som åkte till Japan och träffade mangakas.

  • Trinity78

    Ja, den såg jag. Väldigt intressant! Jag blev nyfiken på den där mangan om mannen som reser tillbaka i tiden men har kvar alla minnen från sitt vuxna liv och får en andra chans för att ändra sin familjs liv. Jag kommer inte ihåg vad den hette bara.

  • ThreeOneG

    Ja just ja, han som tecknade sin barndomsstad. Borde väl gå att hitta infon på nätet, men orkar inte leta just nu. Berätta gärna om du hittar den.

  • Sitiens

    Det finns två ganska bra länkar om man vill hitta anime och manga:

    www.anidb.net
    www.animenfo.com

    Där hittar jag det mesta, när jag inte lusläser anime&manga-forumet på helgon

    Själv tittar jag på ganska mörk manga, men en väldigt vacker serie är Shingetsutan Tsukihime. Mycket relationsdrama och vackert tecknat. Personligen är det för lite action för mig, men det kanske passar någon annan? Ett annat förslag är Serial Experiments Lain om man gillar serier som väcker mer frågor än den besvarar. Än så länge har jag bara sett två avsnitt men den är helt underbar

  • losmillos

    Jag älskar manga och anime! Läser väldigt mycket och kollar mycket på anime. Jag samlar på många serier som Angel Sanctuary, Dragon knights, Vampire game, Liling-Po, Tsubasa, Alice 19th m.m. m.m. Köper mycket från SF-bokhandeln.

Svar på tråden Manga och anime