• MissSegerQ

Ersättning från aftonbladet i samband med tips

Jag undrar hur det fungerar när man tipsar Aftonbladet om en nyhet och de ringer upp och skriver en artikel. Som sedan jag kan se på webben. Hur funkar det med ersättningen? Ringer dom upp senare om det eller ska man själv ligga på? Va info tips ej bild. Tacksam för svar.

• Svar på tråden Ersättning från aftonbladet i samband med tips
  • angeiica

Dom ringde mig förut och frågade något om en knivhuggning och dom utlovade bio biljetter... vilket dom blåste mig på

• Din mamma

De ringde och väckte mig mitt i natten då ett barn mördats. Inte ett skit fick jag, förutom att de vakade som hökar utanför mig bostad i flera dagar och "hoppade på mig" om intervjuer.

• Selma1966

Nyheter är nyheter och inget bonusprogram. De kan väl inte betala för allt som står i en tidning? Däremot om de jagar nyheterna och själva erbjuder ersättning som kompensation för någon riktigt stor nyhet så ska de ju fullfölja det. Fotografier handlar mer om rättigheter och att sälja vidare eller ej.

• MissSegerQ

Misstänkte att det var så, va ändå inte pengar jag är ute efter snarare tack för hjälpen. En bio biljett hade inte suttit fel :)

Svar på tråden Ersättning från aftonbladet i samband med tips