Lite "finare" namn? :-)
Går i väntans tider, med BF nu i höst och börjar känna mig stressad.. inte ett enda namnförslag har vi till lill*n i magen. Så därför vänder jag mig till er!
Vi vill ge våran lilla ett lite ovanligt med samtidigt modernt namn. Gärna lite "finare".. jag inser att det låter uppstoppat att uttycka mig så, och att en del kommer att bli provocerade, men när jag säger "finare" så menar jag "finare" i den mån att det ska gå ihop med vårat efternamn (tänker inte skriva ut det här, självklart, men det är ett von-efternamn).
Syskonen heter Stephanie, Ludvig, Philippa, Alice & Charlie.
Andra namnen är spikade redan, om det blir en tös så blir andra namnet Ebba, om det klingar fint så lägger vi till Siri också. Och om det blir en pojke så blir andra namnet Karl eller John, också beroende på hur det klingar!
Så, fina namn tack!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 21:02
Vill tacka för alla fina förslag som vi har fått! Nu har vi massor att välja mellan Återkommer när vi bestämt oss, ska ha ett snack ikväll!
Vill också passa på att tillägga att jag tycker det är fantastiskt respektlös att gå på mina äldre barns namn utan anledning. Om ni tycker att vi har valt konstiga namn så håll det för er själva. Uppenbarligen så har vi valt dessa namn för att vi tycker om dem. Jag bad om åsikter till nya bebisen. Vi tycker att vi har gett våra barn de finaste namnen i världen (alla är dessutom släktnamn) och vill därför ge nya bebisen ett lika fint. Det enda släkt namn som vi kan tänka oss att ge nya bebisen är John, Karl och Ebba, men vi vill inte att dessa ska vara tilltalsnamn. Därför ber vi er om hjälp.
Håll era onödiga kommentarer för er själva, tycker ni att jag ska döpa om mina barn eller vad är ert syfte? Ser inte logiken i det hela.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-23 19:47
Nu har vi valt några namn
Om det är en liten tös i magen så blir det preliminärt en Sophie eller Ellinor
Är det en gosse så blir det en liten Magnus eller Arthur
Men så vet man ju inte säkert innan lill*n är här. Time will tell.. när lill*n är ute så ska jag försöka uppdatera om vad det blev.