För ett par år sen hade jag en "mens" som varade i 14 dagar, sen kunde jag ha uppehåll på två dagar, sedan började blödningen igen. Jag fick gå på många undersökningar på Kvinnokliniken, även sluta med en av mina mediciner (mot reumatismen) men inget hjälpte, ingen hittade något fel. Så jag fick genomgå ett VUL och jag kommer fortfarande idag ihåg läkarens min när han studerat det som syntes på skärmen. "Är du gravid???" frågade han förvånat och jag blev lika förvånad själv och sa "nej, det är helt omöjligt" (hade inte haft sex på flera månader då) så det diskuterades hit och dit och en annan läkare fick titta på skärmen också, till slut kom de fram till vad det var som orsakade mina långa blödningar - ett myom, en slags muskelknuta inne i livmodern. Eftersom jag då hade blödit konstant så länge så bestämdes det att de skulle operera bort myomet, men några dagar innan själva operationen upphörde mina blödningar men jag fick ändå gå till operation. Jag sövdes ner och när jag vaknade upp kom en sköterska för att berätta att de aldrig hittade något myom - det hade försvunnit av sig självt.
Det KAN ju vara en orsak till att du blöder, att du har ett myom i livmodern. Kolla upp det, om du är orolig eller om blödningarna är jobbiga. Själv hade jag inte ont alls, utan blödde bara. Ring till Kvinnokliniken och hör med dem!