Ska jag våga ge bort mitt jobb?
Jag har precis blivit sjukskriven för nedstämdhet i 3 veckor. Om 6 veckor går jag enligt tidigare planer hem på föräldraledighet. Där emellan blir det alltså ett glapp på 3 veckor där jag i teorin ska komma tillbaka för att jobba i 3 veckor.
Jag förklarade för läkaren som sjukskrev mig att det känns konstigt att behöva komma tillbaka för 3 veckor bara men hon förklarade att jag ska komma tillbaka för ett återbesök innan sjukskrivningen tar slut för att se hur det gått med kuratorsamtalen och ev förlänga sjukskrivningen.
Jag kan säga redan nu att jag inte är inställd att komma tillbaka den korta perioden.
Jag har chefsbefattning på mitt jobb och min chef har rekryterat en ny som skulle vara min vikarie under föräldraledigheten men som kan börja redan nu. Jag vill så gärna ge dem fritt fram att ta över redan nu men om jag inte får förlängd sjukskrivning riskerar jag ju 3 v inkomstbortfall, även om det psykiskt skulle vara skönt att få släppa taget. Hur pass mycket vågar jag räkna med att jag blir sjukskriven för 3 v till?