• Lustigbulle

Ingen mage i v 17?

Jag är gravid i v 17 (16 plus en) och det är första barnet. Har ju förstått att det tar längre tid vanligtvis att det börjar synas med första barnet, men det syns verkligen ingenting alls! Jag kan se nåååågot svullen ut på eftermiddagen/kvällen men that's it! Jag har haft lite växtvärk i livmodern till och från under grav, och allt är visst som det ska därinne...men börjar bli galet trist att få kommentaren 'jamen det syns ju inget'! No shit liksom, den sitter på mig. Tycker dessutom magen är ännu plattare än i vecka 3-4, då jag inte har lika trög mage och så nu längre. Fler som har detta lyxproblem?!Flört

• Svar på tråden Ingen mage i v 17?
  • LeaveMeAlone

tog fram tills efter vecka 20 innan man kunde ana att jag var på smällen. men sen gick det knappt att missa. sen blir ju inte alla lika stora heller. eller iaff inte det där typiska putiga. men ha lite tålamod, det kommer nog ska du se :)

• mjb88

Du! Jag fick ingen mage innan typ vecka 30! Och sen hade jag så pass liten att jag (Med rätt kläder) hade kunnat dölja det tiden ut! Och jag var/är sååå glad för det! Jag har fått tillbaka helt platt mage utan ett uns av gravidput och det fick jag efter ca 1-2 veckor efter förlossningen! Så hoppas din blir liten för man har igen det sen!

• Lustigbulle

Haha, ok, tack för peppen allihop! Nåt lär väl dyka upp så småningom får man väl anta även om jag är otålig.

Jag behöver nog inte lägga upp en bild, kan garantera att jag helt enkelt har rätt platt/vanlig mage fortfarande. Jag är rätt lång, 1,70, så kanske kan spela in....och är väl rätt normalt tränad, kanske håller musklerna emot lite. Har gått upp knappt 5 kg, men det är nog över hela kroppen. Jag kan inte ha vanliga byxorna, men det är för att det är obehaglig när det klämmer, på benen sitter de som vanligt, och toppar är inga problem alls, har samma. Har ju rätt i att det är kanske skönt att inte bli enorm, för det måste vara tufft med kläder...det där med att gå ner allt sen känns som en mindre big deal, min svägerska gick upp c:a 30 kilo med alla sina tre och gick ner allt utan större problem och utan att banta - hon ser ut ungefär som jag gör normalt i kroppen. Är normalviktig liksom, inte supersmal, men absolut ingen övervikt/extrakilon heller.

Är väl det att känns lite jobbigt att känna sig supergravid, och så tror knappt folk på en ;) Jag lovar, måendet hänger inte samman med magstorleken typ...

• FabulousMom

Jag är i v. 16 och har inte heller nån mage, det är andra barnet så jag trodde att det skulle synas, men icke. Det var samma sak förra gången och jag gick också ner till normalvikt efter förlossningen, är glad att slippa bristningar, slapp hud och liknande, min kropp ser precis ut som innan jag fick barn för 5 år sen (räknat med graviditet) Skrattande

- Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • vikohenk

Jag är i vecka 18 och har ingen mage, har inte gått upp ett gram. Detta är min tredje graviditet. Tidigare har jag inte blivit rund förrän omkring v 30

• semlan2009

Jag hade ingen mage alls fram tills en natt i v 19, då stod helt plötsligt en rund Kim liten kula ut! Så håll ut, snart kommer en kula. :)

• MonAmie

Jag hade heller ingen mage fram till v18 o då är det ändå andra barnet...

• ymmmi

jag är gravid med vårat 3dje barn och är i vecka 21 jag kan fortfarnade sova på magen på natten helt utan problem och ändå säger dom att magen ska komma fortare om man varit gravid tidigare.

• Sweno

För mg exploderade den i storlek vid v 20-22. V 20 såg man inget, v 22 såg j ag småfet ut och v 22 hade jag värsta kulan

• linas fina

När jag väntade barn (första) hade jag absolut ingen mage i v 17. Hade ingen på UL i vecka 19 heller, helt platt. Tror det var en bra bit över vecka 20 som det började växa så smått. Min BM sa att det var helt normalt också det, speciellt om man var smal sen innan.

Svar på tråden Ingen mage i v 17?