• MiaLo1

Invandrings poletik i Katrineholm och Sverige.

Många är inte alltid bra

Hur kommer det sig att jag inte får tycka att vi tar i mot för många invandrare till Sverige och Katrineholm utan att behöva försvara mig hela tiden.

Tycker även att vi har klasser i skolan med för många elever, men det betyder ju inte att jag hatar barn.

Hur kan det ha blivit så här?

Vi har politiker som står och förnekar att invandrar frågan inte är en stor fråga, samtidigt som dom förvånat undrar hur SD har kunnat kommit in i Riksdagen.

SD  har åkt gräddfil i riksdagen på grund av dom andra partiernas ovilja att prata om problemet, men det tycks dom inte förstå.

Samtidigt har vi ett media i Sverige som har varit med att tystat ner en fullkomlig normal debatt, genom att anklaga alla för att ha en rasistisk hållning, om man är kritisk mot dagens invandring.

Media har näst intill bedrivit häxjakt och förminskat vanligt folk och politiker som exempel har tyckt att det är för stort tryck i deras närområde med invandrare.

Således har vi hamnat i en situation där folk går och är förbannade och knyter handen i fickan, medan dom ser hur samhället förändras utan att dom ens blivit tillfrågade.

Det går alldeles utmärkt att demonstrera mot rasism  och vara med i liknande kampanjer och i alla fall tycka att vi tar i mot för många invandrare.

Den här frågan måste man kunna tala om precis som alla andra frågor i det politiska livet.

Man är ingen sämre människa för att man tycker mindre i den här frågan.

Man kan hjälpa folk på olika vis.

Är det några mer som tycker som jag?

• Svar på tråden Invandrings poletik i Katrineholm och Sverige.
  • katalysator

Det stora problemet som jag ser är att många som vill tala om invandringspolitik har otroligt dålig kunskap om problem, orsak och verkan. Väldigt många slänger sig med "vi behöver mindre invandring" som lösningen på problem som har helt andra grundorsaker.

Samma fenomen finns så klart även bland människor som argumenterar för vegetarianism, nya motorvägar, obligatorisk a-kassa eller andra ultimata lösningar på stora samhällsproblem, men jag får ofta uppfattningen att invandringsmotståndare är generellt sett ännu sämre insatta än gemene man. Nu behöver ju så inte alls vara läget i ditt fall, men det är det intryck jag ofta får i den här sortens debatter Glad

• Velouria
    MiaLo1 skrev 2012-08-22 20:03:28 följande:

Många är inte alltid bra

Hur kommer det sig att jag inte får tycka att vi tar i mot för många invandrare till Sverige och Katrineholm utan att behöva försvara mig hela tiden.

Tycker även att vi har klasser i skolan med för många elever, men det betyder ju inte att jag hatar barn.

Hur kan det ha blivit så här?

Vi har politiker som står och förnekar att invandrar frågan inte är en stor fråga, samtidigt som dom förvånat undrar hur SD har kunnat kommit in i Riksdagen.

SD  har åkt gräddfil i riksdagen på grund av dom andra partiernas ovilja att prata om problemet, men det tycks dom inte förstå.

Samtidigt har vi ett media i Sverige som har varit med att tystat ner en fullkomlig normal debatt, genom att anklaga alla för att ha en rasistisk hållning, om man är kritisk mot dagens invandring.

Media har näst intill bedrivit häxjakt och förminskat vanligt folk och politiker som exempel har tyckt att det är för stort tryck i deras närområde med invandrare.

Således har vi hamnat i en situation där folk går och är förbannade och knyter handen i fickan, medan dom ser hur samhället förändras utan att dom ens blivit tillfrågade.

Det går alldeles utmärkt att demonstrera mot rasism  och vara med i liknande kampanjer och i alla fall tycka att vi tar i mot för många invandrare.

Den här frågan måste man kunna tala om precis som alla andra frågor i det politiska livet.

Man är ingen sämre människa för att man tycker mindre i den här frågan.

Man kan hjälpa folk på olika vis.

Är det några mer som tycker som jag?

Du får väl tycka vad du vill.

Nej, jag tycker inte som du och tycker att du är för ensidig och har fel i mycket.

Har jag hindrat dig från att tycka vad du vill nu?
    Life's a piece of shit, when you look at it...
Svar på tråden Invandrings poletik i Katrineholm och Sverige.