• Noliee

När berättade ni om graviditeten för er arbetsgivare?

Ja, när berättade ni för er abetsgivare att ni väntade smått? Jag tänkte vänta till v 13-14.

♥ Gravid med första barnet ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När berättade ni om graviditeten för er arbetsgivare?
  • Iryelle

Jag berättade det innan vecka 10 men det var för att jag blev sjukskriven pga graviditeten. Annars hade jag väntat minst 12 veckor, troligtvis lite längre.

• SunnivaW

Vecka 16 eller nåt sånt.

• Mercurialis

Runt vecka 8 alla tre gångerna.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • enanna

Ja egentligen var det till studiehandledaren och inte arbetsgivaren men i alla fall, bara någon vecka efter att vi själva fick veta det. Åtminstone var det före vecka tio. Detta för att jag hade väldigt hög frånvaro (på grund av graviditetsillamående av det lite värre slaget...) som jag själv kände att jag ville förklara.

• hannis

Första i vecka 14.

Andra blir nog i nästa vecka då jag är i vecka 13.

• SilverEmma

V 6 då jag började kräka som en kalv då. Jobbade med livsmedel så jag var tvungen att berätta att jag inte var sjuk.

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • Hermioney

hur tog era arbetsgivare beskedet om att ni var gravida?

jag känner mig lite orolig, man har ju hört vissa historier

• Kaxelsmamma

Det var kanske inte helt väntat hos min arbetsgivare då jag är 37 år. Min chef blev väl inte himlastormande glad för min skull utan väldigt saklig, men sen är han man över 60 år . Men ingen blev arg eller irriterad utan det gick bra och det har det gjort vid de andra graviditeterna också.

Svar på tråden När berättade ni om graviditeten för er arbetsgivare?