• toa

snälla hjälp med ebay

Det här är jätte irriterande. Jag vill köpa från ebay fast jag fattar inte hur. Jag har ingen paypal konto och jag vill inte heller öppna en. Ebay sa att man kan betala med Swedbank-kort via paypal eller nåt sånt. Fast min fråga är hur mycke avgifter kommer paypal att ta då??? allt vad jag vill köpa är några tröjor  >.<

• Svar på tråden snälla hjälp med ebay
  • katalysator

PayPal är superbra! Enkelt och inget strul. Avgifterna dras från den som tar emot pengarna, inte från den som betalar, men jag vet inte om eBay gör ett påslag för detta eller inte (har aldrig handlat där utan bara från nätbutiker med fasta priser).

Här kan du läsa mer om avgifterna: https://www.paypal.com/se/cgi-bin/helpscr?cmd=_display-fees-outside

• EllanEriksson

Utan paypal(eller liknande) kommer du nog inte så långt är jag rädd :/
    Paypal är jättebra att ha och det är gratis :)

• lindalinaa

anledningen till att du måste betala genom paypal är för att det ska vara säkert för både dig och säljaren, det är super smidigt att använda och mycket säkrare än om du skulle betala genom ditt mastercard/visa över internet!

• toa

åh nej glöm det. jag går på social just nu. de kommer aldrig att låta mig lägga pengar i en annan konto :(  men tack för svar!

• lindalinaa

de spelar väl ingen roll om du går på soc? du betalar in på ditt paypal konto precis likadant som att du betalar en telefonräkning... soc struntar fullständigt i vad du gör med pengarna :)
    betalar du inga räkningar genom internet banken?

• Lacey

Paypal är inte en bank eller ett annat konto. Du kopplar ditt bankkort till ditt Paypal.

Inga avgifter tillkommer.

Använda sig av eBay utan paypal är i stort sett omöjligt.

• SoStylish

När du har öppnat ett Paypal-konto så är det barnsligt enkelt att betala saker man köpt på Ebay. Det blir liksom samma sak som när du använder kortet för att köpa tröjor i en "vanlig" butik.

Svar på tråden snälla hjälp med ebay