• Anonym (orolig)

2 åring ADHD?

hej,  jag börjar bli orolig för min dotter hon är bara 2 år men jag märker att något inte "stämmer" hon är hyperaktiv, får uttbrott och slänger sig på golvet varje dag, skriker och gapar när hon ska sova middag och på kvällen jämt. hon slår och puttar barn på lekplatsen, slår sin lille bror som är 9 månader varje dag helt oprovovocerat stackarn :( har börjt på inskolning på dagis och det var en mardröm hon sitter inte still förutom när vi äter lunch och putter till någon liten eller slår dem med nån leksak ca 3 gånger på bara 3 tim, jag skäms och får gå brevid henne hel tiden så hon inte skadar någon allvarligt :( jag är såå tröttpå detta betende och står inte ut snart,förutom det kan hon var jätte go och klappa barnen när dem gråter med mer...  har hon adhd tror ni? eller vad är "fel"? ser inga andra barn med detta beteende.

• Svar på tråden 2 åring ADHD?
  • Litet My

Det brukar vara lite tidigt att sätta ADHD diagnos vid så ung ålder, vanligast är vid skolåldern även om man i en del tydliga fall sätter tidigare.

2 åringar överlag är ofta ganska frustrerade av sig, speciellt de som inte kan utrycka sig så bra. Tycker dock du skall prata med förskolan om vad de ser som ser många många 2 åringar och hör vad de tycker.  

• Anonym (2 barnsmamma)

Helt ärligt så tycker jag att det låter normalt för en tvååring, som dessutom håller på att inskolas på dagis. Det är mycket som händer i kroppen på en tvååring, och det är mycket som skapar frustration. 

• Anonym (orolig)

tack för svar, min dotter pratar och lärde sig det tidigt så hon har inte svårt med den biten. men om det är så vanligt i den ålder varför ser jag inga andra barn som beter sig så? hon har gjort så långt innan inskolningen,

• Hannah76

Det kan inte vara en reaktion på att ha fått syskon? Vad har ni gjort för att få till en bättring?

• Anonym (orolig)
    Hannah76 skrev 2012-08-22 22:16:52 följande:
    Det kan inte vara en reaktion på att ha fått syskon? Vad har ni gjort för att få till en bättring?

jo så kan det vara, det har vi tänkt på. hon låtsas vara bebis varje dag.  men jag tycker ändå det är för mkt. har pratat med fler som har barn tätt och dem barnen slår inte sin lillebror eller lillasyster för det inte heller andra barn
  • Anonym

Jag läser ens tjejs blogg och hon har adhd. Jag tycker hon är jätte vacker,finns inte många som är lika fina. Man tror inte att hon har adhd. Hon sjunger även osv :)

Så det kanske är bäst att fråga henne eftersom hon vet  http://nellieh.blogg.se/

• Litet My
    Anonym (orolig) skrev 2012-08-22 22:26:11 följande:

jo så kan det vara, det har vi tänkt på. hon låtsas vara bebis varje dag.  men jag tycker ändå det är för mkt. har pratat med fler som har barn tätt och dem barnen slår inte sin lillebror eller lillasyster för det inte heller andra barn

Jag gjorde och jag var 5 år och betedde mig som ett monster när lillebror kom, och jag har ingen diagnos mig veterligen.
Svar på tråden 2 åring ADHD?