Hur mycket sover era 4-6 månaders bebisar?
Jag börjar bli fundersam på ifall min dotter sover för mycket på dagarna. Jag har inga som helst problem med att hon sover så mycket som hon gör, men undrar bara ifall det är helt normalt och kanske något som jag borde uppmärksamma och försöka ändra på.
Min dotter är snart 5 månader gammal. Hon sover hela nätterna igenom från ca 21.30 - ca 7 på morgonen. Hon är vaken ca 2,5 timmar på morgon och sedan är hon så trött att hon måste sova igen. Hon sover en timme ungefär. Denna mönster upprepar sig resten av dagen också: hon är vaken 2-3 timmar och sover sedan 1-2 timmar. Sammanlagt sover hon på ett dygn någonstans mellan 13-15 timmar.
De stunder hon är vaken är hon väldigt aktiv och vill verkligen vara med överallt. Hon älskar sina leksaker, gillar när jag leker och sjunger med henne, tycker om att se på när jag gör saker, älskar att lyssna när jag läser för henne och se på bilderna, tycker om vår hund... Hon är en väldigt glad liten tjej som jag knappt hört gråta någon gång sedan hon fyllde 3 månader.
Hur mycket sover era barn i samma ålder?