• TinkyWinky

Bröllop i hemlighet o ska ha fest "senare" ?!

Har en lite fråga.. 
    om man gifter sig i hemlighet o sen skriver att det ska va fest "senare" när det hinns med osv.
    ska man ge present då eller anser ni att då skulle man haft ett bröllop där man får komma.

Hur hade ni gjort/tänkt?

Jag anser iaf att har man ett hemligt bröllop så ska man ej ha fest heller, eller det kan man väl ha men ej förvänta sig presenter..

★°☆Kewin 9/7-09°ღ°Http://Heromer.blogg.se°ღ°Bf 14/2 -13☆°★
  • Svar på tråden Bröllop i hemlighet o ska ha fest "senare" ?!
  • La Lola

Jag förstår varför man väljer att gifta sig i hemlighet.

Så ja, jag hade gett en present.
    Man ger ju ändå inte presenterna på själva bröllopet......

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Vickan I

Jag hade gett en present efter. För att gratulera till att de gift sig. Tänker du mer att presenten är som betalning för att du får komma på bröllopet?

Jag tycker aldrig man ska FÖRVÄNTA sig present. Oavsett tillställning. Man kan önska, men ärligt de som egentligen inte vill ge mig en present vill jag inte ha något av heller.

• Ruggugglan
    Vickan I skrev 2012-08-23 12:34:25 följande:
    Jag hade gett en present efter. För att gratulera till att de gift sig. Tänker du mer att presenten är som betalning för att du får komma på bröllopet?

Jag tycker aldrig man ska FÖRVÄNTA sig present. Oavsett tillställning. Man kan önska, men ärligt de som egentligen inte vill ge mig en present vill jag inte ha något av heller.
  • straw2008

Vi gifte oss i NY o fick gåvor av vissa... vi hade inga som helst förväntningar på gåvor (tänkte inte ens tanken) så vi blev väldigt överaskade då vi fick något.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • vinter

Har man senare en bröllopsfest så är det väl ett ypperligt tillfälle för presenter tycker jag. Väljer man dock att gifta sig i smyg och INTE ha någon fest av något slag kan man väl inte förvänta sig presenter. Är det ändå en nära vän/släkting som gör så skulle jag nog gett present ändå, för att visa hur glad jag är för deras skull.

• Mallan1987

Gifte oss hemligt utomlands hade bröllopsfest för släkt och vänner 2 månader efter, fick presenter på festen.

• Emeraldy

Jag hade självklart gett brudparet en present. Som någon skrev här ovan, så är det ju inte vid själva vigseln man ger presenter i vanliga fall heller...

• Duckan

Om jag visste att det kom en fest senare hade jag lämnat min present där och då. Annars hade de fått nånting i anslutning till bröllopet, kanske kort efter.

Svar på tråden Bröllop i hemlighet o ska ha fest "senare" ?!