• RLK

Kalas snart! Hjälp med tips!

Har kalas för min 1 åring om 2 veckor. Det kommer ca 70 gäster och jag skulle därför behöva baka i förväg och frysa ner. Vad kan man baka i förväg och frysa utan att det smakar dåligt. Tänkte idag göra marshmallows på pinne doppat i choklad med strössel på. Kan man frysa ner de? Vad kan jag annars baka och frysa?. Kan man göra macarones och frysa? TIPS UPPSKATTAS.

• Svar på tråden Kalas snart! Hjälp med tips!
  • carola78

70 gäster på ett 1-års kalas? Förlåt om jag frågar men varför allt stå hej?
    Baka kan man ju göra både bullar, sockerkaka, chokladbollar, en massa olika kakor gjorda på mördeg, syltgrottor, mockarutor, finska pinnar,

• Scaniamamma

dom flesta långpannekakorna kan du ju baka och frysa ner, små kakor är också bra att frysa, biskvier, chokladbollar, bullar, sockerkakor. finns säker massa mer men kommer inte på mer just nu 

• RLK

Vi har valt att ha en stor fest för att vi inte hade nån fest på hennes dop och vill därför fira stort nu med alla släktingar och vänner;)

Tack för tipsen. Vet ni om man kan frysa marshmallows med smält choklad och strössel på?

• carola78

Jaha ja då förstår jag
    Du kan ju oxå baka muffins. Helt vanliga eller så kan du ju när dagen D är där ha på frostings och dekorera så har du ju typ nästan cup cakes
    Olika pajer kan man ju oxå baka innan och frysa. Rabarberpaj, äppelpaj, blåbärspaj, hallonpaj, jordgubbspaj
    Pepparkakor har bra hållbarhet.
    Arraksbollar, havrebollar.

• Bobbo3

Jag läste idag att om man fryser in kakor med smält choklad på blir chokladen grå dassig så det är nog bättre att göra dom nära inpå istället . Annars har jag väll samma tips som dom andra små kakor ex siraps kakor, chokladsnittar, drömmar.. mjuka kakor ex ljusa kärleksmums, morotskaka,kärleks mums eller brownies..

• Chokladen

Jag har bakat macarons och frusit in massor av gånger. Tänk bara på att tina dem i kylen (kanske i rumstemperatur, det har jag inte provat) och inte i micron. Då smälter ju smörkrämen. Fast det kanske du redan visste...Haha.

Lycka till! :D

Recept på bra macarons hittar du här:     http://www.macarons.me/

Svar på tråden Kalas snart! Hjälp med tips!