Jag DÖR!!!! Går på minipiller och har mensvärk dygnet runt!
Cerazette gav mig förutom mensen småblödningar varenda dag i typ 5 månader..
Exlutena gav mig kraftig mensvärk (nästan så jag hellre ville dö) men det var ok för mig i och med att mensen kom var fjärde vecka som den ska och slutade efter 7-10 dagar. Tills jag fjärde månaden hade mens i 3 veckor och gav upp.
Mini-Pe har jag nu ätit i 1½ månad. Efter en månad började jag få molvärk och efter några dagar kom mensen..som idag har varat i 1½ vecka och ännu pågår rikligt + MENSVÄRK!!! Varenda jäkla dag..så nu vill jag typ dö!
Så min fråga är Hur länge ska man testa dessa jäkla piller för att sedan se resultat/slippa blödningar osv innan man ger upp helt? Har jag inte gett det tillräckligt mycket tid?
Nu har jag testat alla minipiller som finns så vad gör man härnäst? Sätter inte in en spiral eftersom biverkningarna kan vara samma..vill inte riskera och få dom o sen ta ut den igen.
Funderar på p-dator, då skippar man (jag) ju samlag under mensen och under de ca.10 dagar man kan bli med barn är det väl bara att använda pessar (som jag aldrig testat innan)? Tips någon? Är det bara min kropp som inte går ihop med något p-medel? Minipiller ska lindra mensvärk men mina smärtor är förvärrade :(