• Anonym (Orolig)

Sertralin och Ipren?

Jag hade en fruktansvärd mensvärk för några timmar sen, det gjorde så ont att jag var tvungen att ta en Ipren. Jag frågade min vän som har gått på Sertralin innan om man kunde ta smärtstillande och hon sa ja, så jag gick och svalde en tablett. Men lite senare gick jag in läste om det på internet och de står på vissa ställen att man inte alls ska ta Sertralin och Ipen tillsammans? Känner mig väldigt trött, svag och illamående, men vet inte om de bara är på grund av mensen.. Är lite paranoid så har fått för mig nu att om jag skulle gå och vila nu så skulle jag somna in eller något sånt, haha.

Men min fråga är om det här är ofarligt? Jag är 15 år. Jättetacksam för svar!

• Svar på tråden Sertralin och Ipren?
  • Anonym (samtidigt)

Jag äter sertralin och tar Ipren ngn enstaka gång när mensvärken är outhärdlig. Det har aldrig hänt mig ngt konstigt.

• Anonym (33)

Sertralin/Zoloft kan du ta tillsammans med Ipren. Däremot ska man vara försiktig med vissa migränmediciner t.ex Imigran.

• woopie

jag äter sertralin sen 2003 och har aldrig hört talas om att det inte ska gå att kombinera med några receptfria mediciner.

KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • Anonym (Sia)

Det står i bipacksedels att man inte ska ta ipren om man äter SSRI-preparat dvs.(Sertralin, Cipralex m.fl). Men varför? Och vad kan man ta istället?

Svar på tråden Sertralin och Ipren?