• Anonym

Orange/gult hår, inget hjälper!

Jag är i stooort behov av råd gällande mitt blekta gula hår som skiftar i orange (med vissa platinablonda slingor och toppar). Efter senaste helblekningen av håret har jag prövat askblond toning på några slingor= ingen skillnad, möjligtvis MER gult. Efter det slängde jag på Moods Pärlblond på en tjock slinga = absolut ingen skillnad, inte ens utväxten med mitt riktiga hår blev ett dugg ljusare.....

Vad tycker ni att jag ska göra nu? Funderar på Pärblond eller en mörkare askblond i hela håret. Vill helst inte bleka håret igen..... Målet med hela proceduren är att bli ungefär ljus/mellanblond, inte platinablond!!

• Svar på tråden Orange/gult hår, inget hjälper!
  • läkarstudent

Jag använder moods askblond. Brukar låta den sitta ca halva verkningstiden, då tas det gula bort utan att håret blir för grått eller mörkt. Ett annat sätt att ta bort det är att använda en mörkblond toning (t.ex. loreal casting nr 600) och bara låta den sitta en jättekort stund (så lite som 30 sekunder kan vara tillräckligt, man måste ha jättebra koll i spegeln och vara beredd med duschen så att håret inte blir för mörkt).

• ummabdilleh

askblond toning och sen  anvandanda av silvershampo, som ska vara i nagra min for basta resultat

• Anonym
    lovegivespower skrev 2012-08-23 17:21:09 följande:
    Silver schampo!
    Tack, men tror inte att silverschampoo hjälper när det fortfsrande är orange, men jag kan ha fel..?
  • Anonym
    lovegivespower skrev 2012-08-23 17:29:03 följande:
    Fast bästa tipset är väll endå att ta sig till frisören kanske? Cool
    Har inte råd och brukar aldrig bli nöjd när frisörer färgar mitt hår...
  • Anonym
    Hannah76 skrev 2012-08-23 17:38:11 följande:
    Behöver du inte avfärga/bleka mer om det är orange?
    Jaa har funderat på det.. Men då blir håret troligtvis super ljust och jag vill helst ha en mer naturlig mellanljus blond färg.. Men jag kanske måste bleka igen för att bli av med det orange =/ Och sen tona i en mellanblond färg..?
  • Anonym
    läkarstudent skrev 2012-08-23 17:21:06 följande:
    Jag använder moods askblond. Brukar låta den sitta ca halva verkningstiden, då tas det gula bort utan att håret blir för grått eller mörkt. Ett annat sätt att ta bort det är att använda en mörkblond toning (t.ex. loreal casting nr 600) och bara låta den sitta en jättekort stund (så lite som 30 sekunder kan vara tillräckligt, man måste ha jättebra koll i spegeln och vara beredd med duschen så att håret inte blir för mörkt).
    Tack, har tittat på de färgerna nu, de såg verkligen mörka ut.. Tror du det kan fungera med Mood ljus askblond eller är den för ljus?
  • Anonym
    ummabdilleh skrev 2012-08-23 17:24:57 följande:
    askblond toning och sen  anvandanda av silvershampo, som ska vara i nagra min for basta resultat
    Jag har prövat en askblond toning, men inget hände med varken det gula eller det orangea. Men toningen kanske var för ljus...
  • Hannah76
    Anonym skrev 2012-08-23 17:45:27 följande:
    Har inte råd och brukar aldrig bli nöjd när frisörer färgar mitt hår...
    Men du är nöjd nu? ; )
  • Hannah76
    Anonym skrev 2012-08-23 17:47:53 följande:
    Jaa har funderat på det.. Men då blir håret troligtvis super ljust och jag vill helst ha en mer naturlig mellanljus blond färg.. Men jag kanske måste bleka igen för att bli av med det orange =/ Och sen tona i en mellanblond färg..?
    Du får nog avfärga helt och sen färga/tona till den nyans du vill ha. Det är det enda du kan göra på egen hand.
  • Anonym
    Hannah76 skrev 2012-08-23 17:54:03 följande:
    Men du är nöjd nu? ; )
    Nej, inte helt nöjd. Men jag fixar, klipper och färgar alltid håret själv, så jag är van :)
  • läkarstudent
    Anonym skrev 2012-08-23 17:51:48 följande:
    Tack, har tittat på de färgerna nu, de såg verkligen mörka ut.. Tror du det kan fungera med Mood ljus askblond eller är den för ljus?
    Oj förlåt, det var visst den ljusa askgrå jag menade, inte den mörka! Men med toningen var det meningen att den skulle vara mörk, fast då sköljer man alltså ur den precis när den börjar skifta färg så att det aldrig hinner bli mörkt.
  • Anonym

Använd inte askblond! Blir för grått i blekt hår. Använd pärlblond. Det tar borta gula och orangea toner.

• fallenangel11

Dom här tycker jag är jätte bra, garanterat utan gula toner. Brukar jag använda när jag har i ljusa slingor i mitt hår
  • Anonym
    läkarstudent skrev 2012-08-23 19:41:08 följande:
    Oj förlåt, det var visst den ljusa askgrå jag menade, inte den mörka! Men med toningen var det meningen att den skulle vara mörk, fast då sköljer man alltså ur den precis när den börjar skifta färg så att det aldrig hinner bli mörkt.
    Ah okej, den ljusa såg fin ut, kanske kör på den =)
  • Anonym

Ska uppdatera och berätta att jag följde 3 av era råd:
    Först blekte jag hela håret igen... Fortfarande gult, men inget orange kvar.
    Efter det färgade jag underhåret med en ljus askblond färg, halva tiden (ca 10 min). Blev bra och inte alls för mörkt som jag oroade mig för!
    Sist använde jag Mood Pärlblond i överhåret. De tog inte riktigt bort ALLT det gula, men blev ändå nöjd.

Resultatet blev en slingad effekt i guldblonda och askblonda toner, jätte fint!

• entillmedgult

Hej jag har exakt samma problem.. inget hjälper frisören vägrar färga mitt hår då dom tror det kommer gå av. Men vilket märke använde du på den ljusa askblond?

Svar på tråden Orange/gult hår, inget hjälper!