Ni med diabetes, vad har ni för symptom?
Ni med diabetes, vad har ni försymptom? Hur märkte ni att ni hade diabetes?
Jag har mått konstigt ett bra tag nu, börjat med att jag blivit så konstigt hungrig hela tiden. Jag blir ett par timmar efter mat så hungrig att det känns som jag ska svimma om jag inte äter nåt snabbt..... Blir yr, skakar och känner mig väldigt uppjagad med hjärtklappning och så som följd av detta....Värst på kvällar, nätter och på morgonen. Måste äta just innan jag lägger mig annars mår jag så dåligt när jag vaknar att jag måste springa och äta nåt....
Har pratat med VC om just detta och jag ska dit och lämna prov för att kolla ämnesomsättningen, fast jag tvivlar på att det är där felet sitter, har kollat såna prover innan och dom har alltid varit bra.
Jag har även vid ett antal tillfällen blivit grymt törstig, detta har inte varit varje dag, men kommit då och då under ca ett halvår. Idag har det varit extremt, jag som knappt dricker annars mer än till maten (och klarar mig fint på det) har nog fått i mig 2,5 liter minst idag......och är fortfarande törstig.... det liksom är helt torrt i hela halsen och munnen.
Min mormor hade diabetes de sista åren i hennes liv, annars är det mer avlägset i släkten. Min farmors mamma och flera av hennes syskon, varav en är blind pga sin diabetes.
Börjar nu undra om mina symptom kan bero på diabetes, kanske jag borde ta ett sånt test samtidigt på vC?
Ni som har diabetes, vad tror ni? det där med hunger har jag aldrig hört i samband med diabetes så jag kanske är helt ute och cyklar nu......?