• Anonym (Ajaj)

Ont i ryggen av mina bröst!!

Hej, jag har inte sådär jääättestora bröst.. Jag har 75E eller något har jag för mig.

Jag kan ladda upp bild om det är nödvändigt.. Men nu till saken.

Jag får SKITONT i ryggen av dessa jävla pattar. Hittar nästan aldrig bhar heller, inte på twilfit och alla andra butiker ute i alla fall.

* Vad kan man göra åt ryggont pga bröst?

* Vart hittar man bhar i min storlek?

Hjäääälp.. :( 

• Svar på tråden Ont i ryggen av mina bröst!!
  • Anonym (Ajaj)
    Fia 28 skrev 2012-08-23 21:49:10 följande:
    Bröstförminskning eller bra bh + lite fysioterapi.
    Timarco.se har mycket bhar i olika storlekar.
    Nej inga förminskningar här inte! Älskar ju dom Gråter Vad är fysioterapi? Blir man remissad till det?  
  • Fia 28
    Anonym (Ajaj) skrev 2012-08-23 21:51:00 följande:
    Nej inga förminskningar här inte! Älskar ju dom Gråter Vad är fysioterapi? Blir man remissad till det?  
    Googla vetja. Möjligtvis är det billigare om du får remiss, men går även bra att boka privat.
  • Anonym (Lindex)

Jag har samma stl och köper mina på Lindex, finns bra sport-bh annars.

• Lena

Du har antagligen en dålig BH och otränad rygg. Gå till en riktig underklädesbutik och prova ut rätt storlek och börja träna ryggmusklerna

• Anonym

Jag hade den storleken och hade jämt värk, köpte svindyra behåar av alla de märken, tränade, svalt mig. Inte fan blev det bättre. Jag förminskade dom, nu är jag snygg, dom är snygga och jag är så nöjd. Med åren blir skadorna av tyngden bara värre, man utvecklar artros osv. Tror tyvärr att du får acceptera att ha ont ibland om du ska ha dom kvar. Det är ju samma grej som att man skulle leva med att ha två mjölpåsar i behån, klart kroppen skadas.

• Lena

Jag har 80F och inte ont av det men det är väl delvis bra anlag män även bra BH och vältränad rygg och axlar som jag samtidigt är avslappnad i

• belnda89

Jag har också riktigt stora bröst och använder alltid sportbh, har testat att gå till riktiga underklädesaffärer men det slutar alltid med att jag får ett vredesutbrott på butiksbiträdet som alltid kollar in i provbåset för att se så allt står rätt till. Att träna ryggen hjälper, använd stora axelband som inte lägger för mycket tryck på ett enda ställe på axlarna.

• Lena
    belnda89 skrev 2012-08-25 00:54:44 följande:
    Jag har också riktigt stora bröst och använder alltid sportbh, har testat att gå till riktiga underklädesaffärer men det slutar alltid med att jag får ett vredesutbrott på butiksbiträdet som alltid kollar in i provbåset för att se så allt står rätt till. Att träna ryggen hjälper, använd stora axelband som inte lägger för mycket tryck på ett enda ställe på axlarna.
    Det är ju just för att de ska hjälpa till som man går dit annars slutar man nästan alltid med för stor omkrets och för liten kupa.
  • Anonym (Generous!)

Jag har samma problem, och det enda stället jag kan köpa bh på, är Åhléns. Där har de ett märke som heter generous, skitbra bh i stora storlekar :) De finns riktigt fina och sexiga, med bygel etc. Det du bör göra är att träna upp både de små och stora musklerna på mage och rygg, det hjälper väldigt bra...!

• Anonym

75 E är ju inga jätterattar precis. Är du säker på att det är de som är orsaken till värken? Träna rygg/mage varje dag och gå till en riktig underklädesbutik. En dålig bh gör mer skada än att gå utan bh.

• Dracarys

Jag har haft 75G, nu när jag nere på 75E tack vare att jag har gått ner i vikt, men det är fortfarande ett problem för ryggen.

Mitt bästa tips är att gå på gym och träna ryggmusklerna. Roddmaskin är jättebra. Om du bygger upp styrka och muskler i axlarna så klarar du belastningen bättre och behöver troligen inte operera dig.

• Anonym

Jag har 80H och har jätteproblem med axlar, skuldror och bröstrygg. Jag är väldigt otränad också i och för sig, bär min 7mån dotter titt som tätt.

Har funderat på att förminska dem, men har inte råd. Har hört att man kan göra det via landstinget i vissa fall, men hur fungerar det då? Måste man ha en viss stl efter operationen då?

Ursäkta TS om jag stal din tråd lite!!!!

• Dracarys
    Anonym skrev 2012-08-25 12:52:24 följande:
    Jag har 80H och har jätteproblem med axlar, skuldror och bröstrygg. Jag är väldigt otränad också i och för sig, bär min 7mån dotter titt som tätt.

Har funderat på att förminska dem, men har inte råd. Har hört att man kan göra det via landstinget i vissa fall, men hur fungerar det då? Måste man ha en viss stl efter operationen då?

Om du kvalificerar dig för en förminskning (vilket du borde göra med 80H om du är normalviktig) så kommer du och läkarna tillsammans fram till en handlingsplan för dig och hur mycket som ska tas bort, utefter vad som passar din kroppsform och såklart utefter vad du själv har för önskemål. De som jag känner som har opererat har gått från G/H till C/D. Har man stora tuttar är man antagligen lite kurvig i allmänhet och då vill man ju ofta har kvar lite former för att bevara kroppens proportioner och inte gå hela vägen ner till A/B!

Landstinget betalar operationen om brösten är tillräckligt stora och/eller besvärande. Det finns riktlinjer, men det är inte hugget i sten. Du behöver dock vara normalviktig! Annars löper du stor risk att de nekar operation med motivationen att brösten och problemen skulle minska om du gick ner i vikt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-25 12:42:23 följande:
    75 E är ju inga jätterattar precis. Är du säker på att det är de som är orsaken till värken? Träna rygg/mage varje dag och gå till en riktig underklädesbutik. En dålig bh gör mer skada än att gå utan bh.

Är du en kille? Det är enorma bröst om man själv inte är lång och stor då. Jag opererade själv bort sammanlagt 1,5 kilo från den storleken och har bröst kvar om man säger så. Ta fram en sån tungd och fundera om det är så kul att bära hängandes på kroppen.
    Anonym skrev 2012-08-25 12:52:24 följande:

Du kan ge önskemål om storlek. Dock är det så att de kommer vilja ta bort så mycket att det anses ge dig avlastning så att det medicinskt är värt det. Med H-kupa tippar jag däremot på att du inte kan önska så litet som b-kupa, handlar om att det inte går med deras operationsteknik (bevarande av bröstvårtan osv), men du kan önska så litet som kirurgen klarar att göra däremot. Det är ju meningen att smärtan ska minska, så det är ju bara positivt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-25 16:29:37 följande:

Du kan ge önskemål om storlek. Dock är det så att de kommer vilja ta bort så mycket att det anses ge dig avlastning så att det medicinskt är värt det. Med H-kupa tippar jag däremot på att du inte kan önska så litet som b-kupa, handlar om att det inte går med deras operationsteknik (bevarande av bröstvårtan osv), men du kan önska så litet som kirurgen klarar att göra däremot. Det är ju meningen att smärtan ska minska, så det är ju bara positivt.
    Okej, nej, gud, jag skulle inte vilja ha så små bröst. Jag är snarare rädd att läkarna ska göra dem för små.. Helst skulle jag nog vilja ha en D kupa.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-26 11:39:13 följande:
    Okej, nej, gud, jag skulle inte vilja ha så små bröst. Jag är snarare rädd att läkarna ska göra dem för små.. Helst skulle jag nog vilja ha en D kupa.

Jag var tvärtom, rädd att göra den stora operationen och fortsätta ha värk och fortsätta tvingas ha stödjande behån så att jag gjort allt i onödan.. Men du får helt enkelt höra med kirurgen vad som går att göra med just dina förutsättningar. Jag fick precis som jag ville och blev supernöjd :)
  • Anonym (Generous!)
    Anonym (Generous!) skrev 2012-08-25 12:38:46 följande:
    Jag har samma problem, och det enda stället jag kan köpa bh på, är Åhléns. Där har de ett märke som heter generous, skitbra bh i stora storlekar :) De finns riktigt fina och sexiga, med bygel etc. Det du bör göra är att träna upp både de små och stora musklerna på mage och rygg, det hjälper väldigt bra...!

Förlåt, kom på att det är LINDEX som säljer det märket, inte Åhléns!
Svar på tråden Ont i ryggen av mina bröst!!