Anonym skrev 2012-08-25 12:42:23 följande:
75 E är ju inga jätterattar precis. Är du säker på att det är de som är orsaken till värken? Träna rygg/mage varje dag och gå till en riktig underklädesbutik. En dålig bh gör mer skada än att gå utan bh.
Är du en kille? Det är enorma bröst om man själv inte är lång och stor då. Jag opererade själv bort sammanlagt 1,5 kilo från den storleken och har bröst kvar om man säger så. Ta fram en sån tungd och fundera om det är så kul att bära hängandes på kroppen.
Anonym skrev 2012-08-25 12:52:24 följande:
Jag har 80H och har jätteproblem med axlar, skuldror och bröstrygg. Jag är väldigt otränad också i och för sig, bär min 7mån dotter titt som tätt.
Har funderat på att förminska dem, men har inte råd. Har hört att man kan göra det via landstinget i vissa fall, men hur fungerar det då? Måste man ha en viss stl efter operationen då?
Ursäkta TS om jag stal din tråd lite!!!!
Du kan ge önskemål om storlek. Dock är det så att de kommer vilja ta bort så mycket att det anses ge dig avlastning så att det medicinskt är värt det. Med H-kupa tippar jag däremot på att du inte kan önska så litet som b-kupa, handlar om att det inte går med deras operationsteknik (bevarande av bröstvårtan osv), men du kan önska så litet som kirurgen klarar att göra däremot. Det är ju meningen att smärtan ska minska, så det är ju bara positivt.