Hon vaknar på nätterna och vägrar somna om i egen säng
Vår 22 månaders somnar alltid i sin egen säng. Den står inne hos oss, nära pappa så hon hör oss sova. Vi har samma läggningsrutiner varje kväll, jag sitter hos henne tills hon sover, sjunger och vyssar om det behövs, oftast går det jättebra att lägga på kvällarna och hon sover gott i sin säng i några timmar.
Sen vaknar hon nån gång, oftast vid 24-02 och vägrar somna om i sin säng utan vill komma och ligga i vår, gosa med mig. Jag sover så himla dåligt med henne i sängen, ligger stel på ena sidan med halva rumpan utanför sängen, ofta vill hon ligga på min arm och sova. Jag är jämt trött på dagarna pga detta.
Hon har iofs alltid sovit bredvid mig, fast i sin egen säng, men då vaknade hon också på natten nån gång och ville lyftas över till vår säng.
HUR ska jag få henne att gå med på att ligga kvar i sin säng? Jag måste få sova så jag kan fundera som människa. Jag misstänker att det är för att hon vill vara nära mig för hon är van vid det sen hon var nyfödd. I helgen var jag bortrest och då sov hon till 08.00 i sin säng. Men då gick det ju bra...
Ska jag låta henne sova hos mig eftersom hon vill det men på bekostnad av min hälsa? Ibland känns det som jag ska kollapsa av trötthet och det påverkar ju henne negativt också. Hon sover mycket sämre i vår säng också och vaknar oftare än när hon sover själv och verkligen sover.
Hon är så sjukt envis också och att lägga henne ner på kudden och vyssa eller sjunga funkar INTE: DÅ bara skriker hon.