• Skabetti

Hur lång tid tar det för kroppen att se vältränad ut?

Som rubriken lyder + hur ofta träna + vilken sorts träning?

Frågan vänder sig till ER som är vältränade och att det har börjat synas på kroppen.

Tack för svar! 

• Svar på tråden Hur lång tid tar det för kroppen att se vältränad ut?
  • goatess82

från 90 kilo till 56 kilo, gick bort dom första 25 kilona, (8 mån) sen började simma 30 längder 2 gånger i veckan och jogga 3 gånger i veckan, powerwalk minst 30 min dom andra dagarna i ca 2 mån!

Nu kör jag spinning, crosstrainer eller löpband i 20-40 min och styrka därefter i 40 min 3-4 dagar i veckan resten powerwalks kört så i ca 3 mån.. har nu begynnande magmuskler, av med "gäddhänget" och fått riktigt slimmade ben!

En del kvar men mycket bättre!    

• Meddelande borttaget
  • Themis

För min del 3 gånger i veckan hård träning (puls på 80-94%av maxpuls) i 60-80 minuter per gång.

Idag sprang jag 9 km och gjorde 20 min på ellipsmaskin.

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Meddelande borttaget
  • Themis
    röderaff skrev 2012-08-23 22:34:33 följande:

att hålla över 85 i mp i över en timme låter väldigt mkt. Tror det e bättre ligga runt 70 för max fettförbränning o vem orkar hålla 93 i en timme?
    Alltså man skiftar ju tempo lite och pulsar ner några sekunder ibland, men jag ville säga att huvuddelen av passet ska ligga högt om jag ska få någon utveckling  av det. Så funkar jag.

Och jag blir så innerligt trött av alla som säger att träning inte funkar när de mest står och hänger vid gymmaskinerna och byter låtar på sin mp3-spelare.

Händelsevis känner jag också en person som fixar en timme på 94%, hon är spinninginstruktör.

För övrigt anser jag att anonyma i trådar om harmlösa ämnen bör ignoreras.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Hur lång tid tar det för kroppen att se vältränad ut?