• Glädje58

Vilket bredband ska jag välja?

Om en månad lämnar jag min bostad där jag har telia fiber med 100M/bit och flyttar till en lägenhet med Comhem.

MIn undran är vad tusan jag ska satsa på för bredband. Ska jag välja ett bredband från väggen via Comhem eller ska jag välja något mobilt bredband?

Lyssnar mycket på musik. Laddar ner nån film i månaden. Inga mängder direkt alltså.

Eftersom jag vill röra mig fritt i lägenheten med en bärbar dator så blir det någon form av trådlös router hemma. Vill även att min barn ska kunna koppla in sig vid besök.

• Svar på tråden Vilket bredband ska jag välja?
  • slazh

Akta dig för mobilt bredband det är inget att ha. Fiber är att föredra om du kan få det men comhem har även snabba bredband via kabel-tv nätet. DSL är ju också ett alternativ, beroende på vart du bor kanske du kan få VDSL.

• Texasthecat

Jag har Bredband Medium 10/1 med 7-10Mbit/s samt Wifi från Comhem. Tycker det funkar jätte bra och är snabbt... Min Stationära PC och xbox 360 är kopplad med kabel till modemet medan ipaden, laptopen och mobilen går trådlöst...

Go suck on a lemon or something...
  • MaryCaroline
    slazh skrev 2012-08-24 00:04:07 följande:
    Akta dig för mobilt bredband det är inget att ha. 
    Jag håller med. Har iofs bara testat Telenors obegränsade, men det är skit det med, det är för jävla segt... 
  • Ripper500

Jag har tele2 mobilt bredband. Upplever inte att det är segt och jag surfar, laddar ner filmer etc. Dock bor jag lite på landet så kanske inte så stor belastning.

• LakLak

Mobila bredband beror helt på avstånd och mottagning till masten. När jag hade 6mbit låg jag i snitt på avstånd5,5 medansandra inte ens kan hålla uppe uppkoppling.

Svar på tråden Vilket bredband ska jag välja?