• Anonym

Tjocka vita flytningar.... Gravid?

Upptäckte idag att det var massa vita tjocka (som tjock lotion) flytningar i trosan. 
    Och fullt med kladd (ursäkta) i underlivet.
    Brukar inte ha såhär före mens.
    Är ca nio-tio dagar efter ägglossning och försöker bli gravid.
    Kan man få såna här flytningar om man blivit gravid?

• Svar på tråden Tjocka vita flytningar.... Gravid?
  • Anonym

jag hade något liknande & googlade runt endel för att få svar.. de flesta skrev att det är vanligt under graviditet, men oftast lite senare i graviditeten. MEN, jag var gravid & har nu ett barn på snart 5 månader.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-23 22:45:00 följande:
    jag hade något liknande & googlade runt endel för att få svar.. de flesta skrev att det är vanligt under graviditet, men oftast lite senare i graviditeten. MEN, jag var gravid & har nu ett barn på snart 5 månader.

Tack för ditt svar.
    Hoppas på samma för mig då!

Ja jag blev så förvånad för kändes nästan som mens som kom och när jag gick på toa så var det fullt med vitt kladdigt tjockt slem och massa (hängde tom ut) kladd i underlivet. Och har inte haft sex så det är inte sperma!

Brukar ha koll på mina cykler och det här känner jag inte igen.  
    Brukar vara ganska torr och kliig i underlivet efter äl och till mens. Nu kliar det ingenting.
    Luktade faktiskt på dem....(sorry) och de luktade lite syrligt men friskt ändå liksom.  

Tänkte på det att det bildas en slempropp i livmodertappen så fort man blivit gravid. Då borde det ju bidas tjockt segt slem.
  • Anonym

Jag har också precis blivit gravid och det är var mitt första och ända symtom. Vita flytningar lire som mjölk fast kanske lite tjockare,
    Har väl lite ömma och svullna bröst men inget annat. =) är i vecka 5.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-23 23:26:17 följande:
    Jag har också precis blivit gravid och det är var mitt första och ända symtom. Vita flytningar lire som mjölk fast kanske lite tjockare,
    Har väl lite ömma och svullna bröst men inget annat. =) är i vecka 5.
    Grattis!!
    Vad spännande att det var så för dig.

Det konstiga är att igår kväll och idag är det inga såna flytningar alls! Förvånad
    Bara vanliga genomskinliga.

Så himla märkligt att det plötslig igår eftermiddag rann till och så var det en massa vitt tjockt sekret i trosan och underlivet, och efter det kom det inget mer. 
    Hur är det när slemproppen bildas.....?
    Kan man få såhär då en gång och sen försvinner det och blir vanliga flytningar igen? Obestämd

Ni hör ju att jag hoppas! Skrattande    
  • Anonym

"Slemproppen bildas i fjärde graviditetsveckan och sitter där som en propp i livmoderhalsen.
    Slemproppen bildas under påverkan av hormoner." (från 9månader)

Jag är ju isfl i fjärde veckan.

"Slemproppen sitter i livmoderhalsen som ett skydd för ditt barn.
    Den bildas redan runt vecka fyra och sitter kvar under hela graviditeten.
    Slemproppen sitter mellan slidan och livmodern.
    Slemproppen kallas även initialblödning, fibrinpropp eller för Kristellers slempropp.
    Den bildas normalt runt den fjärde graviditetsveckan och fungerar sedan som ett skydd under graviditeten  mot exempelvis bakterier.      
    Slemproppen bildas runt livmodermunnen som är den nedersta delen av livmoderhalsen och den del som skiljer slidan från början av livmodern.
    När du väl blir gravid blir detta slem tjockare och bildar en propp.
    Slemproppen är ett av flera gravidtecken som en läkare kan notera vid en gynekologisk undersökning."
    (från Babyhjälp) 

Kan det ha varit rester av denna som kom ut igår??  

• Anonym

Hur går det för dig? Har du tagit gravtest? 
    Jag vet ej vad jag ska tro, min mens är försenad med 2 veckor var helt övertygad om att jag var gravid.
    Tog 2 tester i fredags båda visade negativt. Men inget blod i sikte. Vet ej om jag ska tolka det som ett tidigt missfall eller att jag inte haft ägglossning, men jag tycker att mina symtom har minskat sedan i fredags när jag tog testerna.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-27 10:40:23 följande:
    Hur går det för dig? Har du tagit gravtest? 
    Jag vet ej vad jag ska tro, min mens är försenad med 2 veckor var helt övertygad om att jag var gravid.
    Tog 2 tester i fredags båda visade negativt. Men inget blod i sikte. Vet ej om jag ska tolka det som ett tidigt missfall eller att jag inte haft ägglossning, men jag tycker att mina symtom har minskat sedan i fredags när jag tog testerna.

Jag har flera gravsymtom!
    Illamående, molvärk, akuthunger, ömmande och stickande bröst och trött....

Tänker inte testa än på några dagar. Gissar jag är bim-2 idag.

Vad himla konstigt det blivit för dig!
    Hoppas du får klarhet snart.      
  • Anonym

Det var mitt första grav tecken. Det är vanligt med ökad flytning och blir tyvärr bara mer och mer genom hela graviditeten. Är i vecka 29 nu.

• Anonym (Längtan)

Hej. Just denna tjocka, sega, vita flytning hade jag nu ikväll och en omgång ig

• Anonym (Längtan)

Hej. Detta symtom har jag oxå fått. Både igår och idag fick jag fick jag vit, tjock och seg flytning.. Sitter på ruva dag 12 efter ET (ivf) undrar ni som har haft detta, har ni blivit gravida eller kom er mens??

Svar på tråden Tjocka vita flytningar.... Gravid?