• Hannabergström

Go fika till 1 års kalaset! hjälp!

Min dotter fyller snart ett år och jag skulle verkligen behöva ha hjälp med idéer på vad
    hon kan få att fika på, vill ju göra det lite speciellt för henne. Vill inte att det ska vara något socker i det..

• Svar på tråden Go fika till 1 års kalaset! hjälp!
  • Lillaskrutt

Gofika utan NÅGOT socker i? Ingen aaaaning.... Vad tänker du då, matfika? Riskakor?

• gabardin

Eftersom att jag antar att du menar typ strösocker. Grädde brukar gillas.

• Elvis Mamma

Gör små plättar på ägg, mjöl, mjölk och servera med vispad grädde och banan i mellan, lägg ihop som en liten tårta och med ett ljus på och gör en fruktsallad! så gjorde vi när våran son fyllde 1 och det var populärt Gav inte heller sonen något socker vid den åldern!

• Lillaskrutt
    gabardin skrev 2012-08-23 23:16:46 följande:
    Fruktsallad!

Smart! Tänkte jag inte på.....
  • Hannabergström

Det där med plättar och fruktsallad lät ju riktigt bra, d är ju smidigt och enkelt att göra oxå.

Elvis Mamma skrev 2012-08-23 23:20:27 följande:
    Gör små plättar på ägg, mjöl, mjölk och servera med vispad grädde och banan i mellan, lägg ihop som en liten tårta och med ett ljus på och gör en fruktsallad! så gjorde vi när våran son fyllde 1 och det var populärt Gav inte heller sonen något socker vid den åldern!

• Ramborg

Varför ska de inte ha socker? Frågar eftersom jag hade tänkt låta dottern smaka av sin tårta när hon fyller ett.

42.
  • Elvis Mamma

Ja å det blir fint också med en liten mini tårta å lagom kladdigt för en 1 åring att äta

• agua

Gjorde en egen tårta till sonen när han fyllde 1 år. Hade skurit tårtbottnar till bilform och sedan fyllt med banan och olika frukter. Sedan färgade jag grädden röd och la till lite svarta hjul etc och så blev de en brandbil :) sonen var supernöjd och fick kladda/äta den helt själv. Gästerna fick vanligt fika och tårta

• VeraG

Jag gjorde fruktspett till ettårskalaset. väldigt populärt av små som stora. väldig skönt att bryta med nått friskt efter massa söta kakor. dessutom lätt att äta från pinnen.
    hade blandannat  vindruvor, på :)

Svar på tråden Go fika till 1 års kalaset! hjälp!