Ger du bort lotter i present?
.. Och tänker du på att möjligheten finns att mottagaren av lotten kanske vinner 5 milj, och du får ingenting.
Hur skulle du reagera då?
.. Och tänker du på att möjligheten finns att mottagaren av lotten kanske vinner 5 milj, och du får ingenting.
Hur skulle du reagera då?
Skulle bara vara kul om den som fick dom vann en större summa ju :)
Det händer, inte ofta men det händer, att jag ger bort en Trisslott eller två.
Naturligtvis tänker jag på att mottagaren kan vinna stort. Det är ju liksom det som är meningen med lotter. Och skulle det hända, så skulle jag med säkerhet känna att det var lite synd att jag gav bort just den lotten men att det var jätteroligt för mottagaren att hen vann! Om jag inte vill riskera att hamna i den situationen så är det bara för mig att låta bli att ge bort lotter.
Nej!! Jag är en riktig bitterfitta så jag skulle gräma mig i många år om jag gav bort en storvinst...
Jag ger bara lotter till folk som jag verkligen skulle unna en storvinst.
Nej, en gång köpte jag lotter som jag skulle ge bort men fick så jobbiga känslor (vi hade urusel ekonomi då) att jag skrapade alla själv.
Oftast köper man ju lotter för att ge bort, inte ofta man köper lott, sparar i plånboken för att man ska skrapa själv och sedan ändra sig och ge bort den.
Sedan beror det ju på vem man ger bort den till och storlek på vinst. Men klart man skulle bli glad och hoppas att dom kanske delar med sig om det är en stor vinst.
Vi ger bort lotter till morsdag och farsdag, har blivit tradition på något vis. Vinner de något så lär de ju ge oss pengar ändå, men skulle de inte göra det så skulle det inte alls störa mig även om jag inget fick. Jag brukar aldrig köpa lotter till mig själv..
Jag ger bara bort till min dotter med överenskommelsen att allt över 10.000 ska vi dela lika (men hon får behålla de första 10.000).
Skulle hon vinna och sen blåsa mig på pengarna så får jag väl leva med det
Ger endast till mina barn - ingen annan.
Skulle gräma mig stort om jag gav bort en storvinst till någon annan utanför familjen.
Gud nej, det är inte många jag hade kunnat unna en storvinst.
Japp, det händer ibland. Fast alltid med tilläggskommentaren "allt över 10 000 delar vi på" (hittills har det aldrig hänt)