• Anonym

Kan jag hoppa över en tablett idag?Alkohol och bröllop.

Ska på bröllop idag och äter antidepressiva. I vanliga fall brukar jag ta min tablett som vanligt de få gånger jag vet att jag ska dricka lite alkohol (dricker inte mycket) men brukar bli så lättpåverkad. Har läst ibland att vissa hoppas över dagens dos om de ska dricka just därför, är det något att rekomendera? Brukar inte känna av om jag glömt en tablett en dag. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Kan jag hoppa över en tablett idag?Alkohol och bröllop.
  • Anonym

Självklart ska du fråga en läkare! Men jag har ätit SSRI flera år och ibland tar jag den på morgonen men oftast på kvällen för jag kan bli trött. Jag skulle tipsa dig att ta dagens dos när du lägger dig. Men å andra sidan så försvinner ju inte medicinen ur din kropp direkt så om du blir mer påverkad när du dricker nu så är det väl bara att dricka mindre mängd? Hoppas du får kul på festen!

• Anonym

Medicinen hinne inte gå ur kroppen på så kort tid så det är ingen bra ide - du får dricka mindre istället.
    Hoppas du får trevligt! 

• silhuett

Jag glömmer mina tabletter ibland, och det enda som händer är att jag får huvudvärk under dagen. Sen hur det påverkar hur onykter man blir vet jag inte. Jag har druckit rätt så mycket alkohol vid vissa tillfällen trots min medicin, men har inget att jämföra med.

• silhuett

Och som sagt.. känner du att du börjar bli för onykter så är det ju bara att sluta dricka.

• Anonym

Hej igen. Jag provade att inte ta nån tablett, skulle inte dricka mängder men hade varit roligt att få dricka två glas vin för en gångs skull utan att känna sig rejält onykter. Så jag provade och tro det eller inte blev jag knappt berusad,det var en väldig skillnad faktiskt mot när jag tagit en tablett på morgonen. Kände inte av att jag inte tagit nån den dagen.

Svar på tråden Kan jag hoppa över en tablett idag?Alkohol och bröllop.