• saratjej

Har ramlat och är nu orolig för missfall, snäll råd

Jag ligger nu i soffan och har så galet ont i svanskotan efter att jag blivit nerstångad av en kossa mot en stor sten. 
    Det var helt hemskt då jag hjälpte veterinären som var här med en svår kalvning.
    Jag är gravid i vecka 8.
    Är nu så orolig att jag får missfall när jag är så här mörbultad.
    Ökar detta risken en massa eller ligger den skyddat tro?

• Svar på tråden Har ramlat och är nu orolig för missfall, snäll råd
  • Takex

Bebisen ligger väldigt, väldigt skyddad, långt, långt in och inget är speciellt stort heller. Men om du känner att du inte kan slappna av och vill kolla så ring in och förklara vad som hänt så får du säkert göra ett VUL. 

• saratjej
    Takex skrev 2012-08-24 13:23:57 följande:
    Bebisen ligger väldigt, väldigt skyddad, långt, långt in och inget är speciellt stort heller. Men om du känner att du inte kan slappna av och vill kolla så ring in och förklara vad som hänt så får du säkert göra ett VUL. 
    Jag hoppas du har rätt. Det är ju fredag och vet inte om man får vänta tills nästa vecka, då har jag antagligen redan fått reda på om jag fått missfall.
  • Glad i hågen

Jag ramlade och slog mig rejält och fick t o m en mindre blödning när jag väntade barn i v 8-10 nånstans, fick göra ett extra ultraljud som var bra och då sa dom att barnet ligger så inbäddat så det ska till ett väldigt hårt riktat slag rakt på för att det över huvud taget ska påverkas. Ett fall eller en "skväck" i kroppen ska inte vara någon fara sa dom. Men är du orolig tycker jag du ska åka till vårdcentralen eller mvc, bättre en gång för mycket och slippa vara rädd.

• saratjej
    Glad i hågen skrev 2012-08-24 13:31:54 följande:
    Jag ramlade och slog mig rejält och fick t o m en mindre blödning när jag väntade barn i v 8-10 nånstans, fick göra ett extra ultraljud som var bra och då sa dom att barnet ligger så inbäddat så det ska till ett väldigt hårt riktat slag rakt på för att det över huvud taget ska påverkas. Ett fall eller en "skväck" i kroppen ska inte vara någon fara sa dom. Men är du orolig tycker jag du ska åka till vårdcentralen eller mvc, bättre en gång för mycket och slippa vara rädd.
    tack skönt att höra just nu
Svar på tråden Har ramlat och är nu orolig för missfall, snäll råd