• Anonym

Kan jag ta bort steristripsen?

Frågar bara de som faktiskt vet! Tre veckor sen op, stripsen stör och är obehagliga, kan jag dra bort dem? Tre har lossnat av sig själv och det ser fint ut under.

• Svar på tråden Kan jag ta bort steristripsen?
  • Anonym

Ring sjukvårdsupplysningen, de vet garanterat :)

• Anonym
    Poppalisa skrev 2012-08-24 16:17:51 följande:
    Beror på vad det är för ngn operation du har gjort
    Hur spelar det in? De sa att om de lossnar behöver jag inte sätta på nya och där de ramlat bort ser det fint ut under. Har för mig att de sa två veckor förra gången, men den här gången sa de bara "att de kan sitta tills de lossnar" (vilket de ju alltid kan göra...)
  • gosnosen

Beror nog lite på vilken kroppsdel som ärret sitter på så att säga. Är det på böjbart område så skulle det kunna behöva sättas nya strips. Har du stygn kvar? Ser det fint ut och stripsen har förlorat sin funktion ser jag ingen anledning att behålla de.

• Anonym
    gosnosen skrev 2012-08-24 16:26:59 följande:
    Beror nog lite på vilken kroppsdel som ärret sitter på så att säga. Är det på böjbart område så skulle det kunna behöva sättas nya strips. Har du stygn kvar? Ser det fint ut och stripsen har förlorat sin funktion ser jag ingen anledning att behålla de.
    Bröstet, alltså inte på dem utan mellan, så det är inget "böjbart" område. Stygnen är på insidan, så de försvinner av sig själva så småning om.
  • krakel

Ta bort. Jag tog bort mina ca 1 vecka efter snitt. Ett lodrätt snitt

• Anonym

Klart du kan ta bort dom efter flera veckor! Jag har opererat brösten. Bytte själv till kirurgtejp från apoteket efter en vecka. Använde sedan kirurgtejp i flera månader med regelbundna byten, men det var bara för att få ärret så snyggt som möjligt. Allt efter läkarens instruktioner.

Svar på tråden Kan jag ta bort steristripsen?