• lill linda 82

storlek på hängselbyxor...?

Jag tycker det är sån skillnad på byxor o byxor, köper jag vanliga jeans får jag på mig strl 40 alt 42.
    Och tar jag på mig vanliga mammabyxor tex köpta på hm får jag på mig strl S.

så nu till frågan... vad köper man för storlek igentligen på hängselbyxor/snickarbyxor?

• Svar på tråden storlek på hängselbyxor...?
  • Supermummy

Hmmm, jag tog en storlek Medium på hängslebyxorna i Ullared (Gekås) När jag kom hem kände jag mig som en hiphopare kan jag säga, jag är inte van att ha pösiga jeans heller.
    Nu är dom byxorna det bästa jag har köpt! Jag har släppt ut dom till det sista snäppet i sidorna och dom är dom enda byxorna jag kan sitta i utan att det skär in i vecket under magen.
    Hmmm, alltså köp inte för små, det blir bara konstigt. Hängslebyxor ska väl inte sitta tajt?

• lill linda 82

supermummy - nä jag menar det, dom ska sitta bra...därför är jag osäker på storleken, men M borde jag ju kunna ha? Alt får jag köpa 2, en i stl S o en i M.. faan vad svårt detta är.. tänkte kika på tradera om nån har nåt billigt där..

• Miim

Problemet jag har haft med hängselbyxor är att de sitter jättebra över rumpa/mage och lår men är för kort i ryggen! nu är jag visseligen 172 lång men..
    Det är inte snyggt att ha framstycket på byxorna nästan under tuttarna, trots att man har hängslena så långa de går att göra.

• lill linda 82

miim - bara inte jag får problem tvärt om då, att jag får framstycket uppe vid hakan.. jag är 152 lång bara..

• Supermummy

He he he, jag ser ut som "Gottfrid" i "Änglagård" med uppkavlade byxben. Dels för att jag är kort och dom är för långa, dels för att jag inte vill blöta ner dom när det är slaskigt ute.

• Fru Söderlund

Jag var på HM igår och provade snickar byxor, strl s satt perfekt över magen, rumpan mm. Men det fanns ingenting kvar att växa i. Så jag kommer att köpa strl m. Är bara i v9, men har fått en riktig mage, har gått i mamma byxor sen v6. Men jag tyckte att deras vanliga mamma jeans var små i strl, s satt som ett korvskinn=)

• Supermummy

Ja, det är lite varning på mammabyxorna på HM. Jag har spräckt två par, ett par svarta jeans och ett par i brun manchester. Själva sömmarna i sidorna på magen har det gått stora hål i (i vecka 23 ungefär)

• lill linda 82

ja jag spräckte mina mammajens från hm i slutet av förra graviditeten, i sömmen där den mjuka mudden sitter fast. har ett hål på framsidan o ett på baksidan så det e dags att köpa nya nu..

Svar på tråden storlek på hängselbyxor...?