Kan man få böter utan att man stannats av polisen?
Om jag gör en trafikförseelse som polisen ser, men inte stannar mig för, kommer de skicka böterna hem till mig?
Om jag gör en trafikförseelse som polisen ser, men inte stannar mig för, kommer de skicka böterna hem till mig?
Ja!
Absolut, i många fall räcker det ju med att man blir fotad av en hastighetskamera så kan man få böter hem i brevlådan
Oki, så då går de på regnumret då antar jag. Men det är inte jag som äger bilen. Så det är bilägaren bötern blir utställd på då?. Rör sig inte om en fortkörningsböter vid fartkamera.
Vad är det för folk som svarat ja?! Det rätta svaret är NEJ, det kan de inte göra eftersom det inte finns bevis på vem som körde bilen. Det är bara parkeringsböter som ägaren alltid är skyldig att betala.
Du kan bara få böter om du blir stoppad på platsen där det hände just då (Inte hastighetskamera då) det kommer automatiskt på posten.
Skönt att höra. Jag kommer att vara försiktigare och mer uppmärksam i fortsättningen.
Jag hade polisbilen bakom mig då jag gjorde min tabbe.
De åkte bakom nära en lång stund sen körde de om mig. Vet inte om de spanade in mig vågade inte titta, väntade bara på att de skulle stanna mig. Men de drog på och körde vidare.
Jag inser det.