• Louiseee

Bilbarnstol

Hej allihopa! Har köpt en begagnad barnvagn, tako fast rider, med tillhörande bilbarnstol.. Nu är saken den att jag inte har en aning om hur gammal modellen är och vet inte heller hur jag kan kolla upp om bilbarnstolen ens är användbar och uppfyller kriterierna..  Har hittat ett klistermärke där det står "universal 0-11 kg  E20 2064 44R-04" Säger det något om saken? Den är väl inte från 2004?? 

Tack till er som tar er tid att hjälpa till! :) 

• Svar på tråden Bilbarnstol
  • Helle333
    Louiseee skrev 2012-08-24 20:20:23 följande:
    Hej allihopa! Har köpt en begagnad barnvagn, tako fast rider, med tillhörande bilbarnstol.. Nu är saken den att jag inte har en aning om hur gammal modellen är och vet inte heller hur jag kan kolla upp om bilbarnstolen ens är användbar och uppfyller kriterierna..  Har hittat ett klistermärke där det står "universal 0-11 kg  E20 2064 44R-04" Säger det något om saken? Den är väl inte från 2004?? 

Tack till er som tar er tid att hjälpa till! :) 

googla på namnet och ta kontakt med någon butik som säljer det märket och fråga var någonstans på bilstolen man hittar året den är tillverkad.
  • Louiseee

Jo har surfat runt och letat men det verkar inte som att tillhörande bilbarnstolar längre säljs, så det känns inte lovande..

• clembke

Har du ringt el mailat snäckan & pyret. Dom är bla återförsäljare till det märket. När jag kollade sist på deras sida så sålde dom vagnen m tillhörande stol. Men det är ju några månader sen.

• Louiseee

Tack för tipset, ska mejla dom

• clembke

Jag läste nog lite för fort, läste inte fast rider utan jumper. :S

Men dom kanske vet ändå. Pyret och snäckan heter affären o inte tvärtom. :P

• Louiseee

Jo det är just det som är så konstigt att alla tako barnvagnar med tillhörande bilbarnstol heter något annat.. kanske hela paketet är rätt gammalt då.. 

• Sisisisi

Ece R 44/04 är senaste revisionen men har använts sen -05 så det säger ju inte så mycket om stolens ålder, bara att den är godkänd i Europa. Finns det ingen datumstämpel? Det brukar finnas på babyskydd av de ledande märkena.

• Louiseee

Har kollat överallt men hittar inget annat

Svar på tråden Bilbarnstol