• Majbebis2012

Liten bebis sätter sig upp i babyskyddet!

Ja, hur löser man det!?
    Han är 3 månader och vill bara sitta upprätt. Sträcker på sig och vill INTE luta huvudet bakåt.
    Ibland glappar det så mycket som 10 cm till stödet därbak.
    Känns inte bra att ha det så.  Upptäckte detta idag.

• Svar på tråden Liten bebis sätter sig upp i babyskyddet!
  • Sisisisi

Om det glappar en dm mellan ryggstöd och ryggen så kan du ju inte spänna bältena tillräckligt?

• ParaplyHelvete
    Sisisisi skrev 2012-08-24 20:57:57 följande:
    Om det glappar en dm mellan ryggstöd och ryggen så kan du ju inte spänna bältena tillräckligt?
    Hon menar nog att det glappar vid huvudet, inte ryggen. Att bebisen lyfter huvudet.
  • Sisisisi

Eller är det bara mellan huvud och ryggstöd det är mellanrum? Kan du inte ha babyskyddet mer upprätt? Annars kan du börja prova nästa bilstol, om han blivit tillräckligt lång.

• goabarn77

Har också en bebis född i maj som vill sitta upp men har inget bekymmer i babyskyddet. Blir nyfiken på hur ert babyskydd ser ut? Mitt lutar rejält och bältena sitter åt så jag tror inte att det är möjligt att göra så i min sons stol?

• Majbebis2012

Det är ju så svårt när man har den där basen som måste vara emot ryggstödet..
    Tänkte om någon hade någon fiffig lösning med pannband typ :) 

• Lavish

Vårt babyskydd gick att vinkla ganska mycket. Att det blir ett litet glapp är nog ingen fara, huvudet landar ju i babyskyddet om något händer.

• ParaplyHelvete

Och för att svara på frågan. 

Jag har lånat babyskydd av en person som själv sytt fast som ett pannband i babyskyddet där huvudet ska vara.
    Jag har inte använt "pannbandet" själv men som jag förstått det har hon satt det över bebisens panna så att huvudet inte kan lyftas framåt.

Om det funkar eller inte vet jag inte. 

• Pissenisse

Min kille är 4 månader nu och han gör precis samma sak, sittups kallar jag det...
    Ryggen sitter ju kvar mot stödet men huvudet drar han fram så långt han bara kan och tar i som om han vore förstoppad! Har inte hittat någon lösning ännu, väntar helst lite till med att byta till bilstol eftersom han inte kan sitta själv. 

Svar på tråden Liten bebis sätter sig upp i babyskyddet!