Irriterad på folk som ser oss som "hotell"
Bor i en större stad med man och barn. Jag är härifrån, men mannen från en mindre ort. Det händer ofta att hans vänner och släkt kommer och bor hos oss då de ska göra nåt i staden.
Jag tycker det är jobbigt, då vi bara bor i en 3a, och när de kommer folk så måste barnen flytta in till oss och "gästerna" få barnens rum då jag vägrar ha folk sovande i soffan och vardagsrummet då vi har öppen planlösning och jag vill inte behöva kliva över folk eller se dem sova på morgnarna när jag och barnen vaknar.
Ofta stannar folk en helg, men de tänker inte på att vi står för mat och får extra arbete med tvätt och städ. Sedan så går helgerna ofta åt till de som kommer på besök, deras önskemål, och jag tycker vi som familj får mindre tid tillsammans, ofta då mannen ska vara med sina vänner eller släkt och hitta på saker.
Tar alltid upp detta med mannen, men han verkar inte förstå att jag tycker det är jobbigt. Jag känner mig obekväm i mitt eget hem. Men han menar att jag bara är tråkig och sur och hans släkt och vänner måste ju få komma och hälsa på. Jo sant, men det blir jobbigt då det är olika som kommer och det händer minst en gång i månaden.
Mannen förstår mig inte och jag blir sur och irriterad, vilket går ut över mannen såklart.
Någon som förstår mig? Har mannen rätt? Hur kommer vi till en lösning?
Blev ett långt inlägg, hoppas någon orkar läsa och komma med tips och synpunkter på mitt "problem".