Min mamma har ADHD
Min mamma har ADHD (hon är 44 år) och jag är 22 och bor fortvarande hemma.
Men vissa dagar/stunder är verkligen skitjobbiga. jag står inte ut ibland. (kan inte flytta nu-har kronofogden).
Oftast pratar hon om samma sak i flera timmar utan den röda tråden i samtalsämnet, och hon blir arg när man säger till henne att sluta.
Blev så ledsen sist när vi var och handlade på ICA, så sa hon att jag borde följa med till tandläkaren (hon skulle dit för fixa en tand) och så sa hon att jag kan endå följa med och fråga lite frågor ang mina tänder som sitter längst bak (har lite ont där ibland). Hon brukade åka till en annan stad där hennes stam-tandläkare jobbar så jag trodde att vi skulle åka dit så blev hon jättearg för jag trodde att hon menade det, (hon menade tandläkaren här i stan).
Hon kallade mig konstig och dum i huvudet under hela ICA-vistelsen så folk tittade. Jag sa till henne sen i bilen att jag blev ledsen så sa hon att jag ska bara ta det som skämt och hon inte menade det.
Eller som idag, jag sitter vid datorn så kommer hon in och säger att jag gör inte ett skit och att det är något fel på mig. (jag har städat i mitt rum, köket samt lagat middag och fryst ner lite. Sa till henne att jag ska på tjejkväll senare ikväll också. Men nej, hon vill att jag ska skura alla golv, toaletterna och allt.
Det händer ALLTID innan jag ska iväg nånstans.
Känns som jag kommer dö av all stress. Hon pratar jättesnabbt och säger att jag måste lyssna på henne o göra dit o dat o jag är dum i huvudet.
Men finns stunder hon är jättesnäll. Det är typ humörsväningar el något. (PS. hon har inte gjort en utredning men hon har sjukdomen, garanterat och det vet hon)
Men vad finns de o göra? jag mår inte bra. Gråter i mitt rum ibland för jag orkar inte mer.
Jag har ADD och gjort utredning o väntar på behandling.
Tacksam över svar!