• Anonym (mår dåligt)

Självmordstankar efter abort

Jag har hängt i den här tråden ett tag, men känner inte att jag hittar en tråd som passar mig. Finns det någon annan här som fick självmordstankar efter aborten? Jag gjorde en medicinsk abort i vecka sex och låg och sov runt 20 timmar per dygn i en vecka efteråt. Sedan fick jag starkare och starkare självmordstankar. Var riktigt nära att ta livet av mig innan jag fick hjälp. Jag var sjukskriven åtta månader efter aborten. Jag har förstått att det inte är så vanligt, men någon kanske delar min upplevelse.

• Svar på tråden Självmordstankar efter abort
  • Anonym (Ledsen)

Kramar till dig TS {#emotions_dlg.flower}

Jag också har varit inne på de spåren då jag är helt fylld med skam och sorg. Men jag kämpar på.

Har du någon som stöttar dig? 

• Anonym

Varför gjorde du abort? Känns inte riktigt som om det var rätt beslut.
    Känner inte alls igen mig.  

• Anonym (mår dåligt)

Tack för förståelsen. =) Jag har mina vänner som stöttar mig, så går jag till en psykolog en gång i veckan och har en läkare som jag träffar vid behov. Så det fungerar. Fick du någon hjälp efteråt eller någon som stöttade dig?

• Anonym (Ledsen)

Låter ju jättebra att du tar itu med det, bra jobbat TS! Skönt att du har vänner som stöttar, det kan betyda så oändligt mycket :)

För mig är det fortfarande ganska så färskt.. Gjorde min kirurgiska abort i vecka 11+6 och det var för 5 dagar sedan jag gjorde min abort..

När jag t.ex är i badkaret så tänker jag på att dränka mig själv.. Köpte rep för att hänga mig själv..

Har totalisolerat mig så har inte ens vännerna kvar längre. Vilket gör ont då jag alltid haft en bred umgängeskrets.

Jag har min sambo som hjälper mig igenom min vardag.. Och jag har träffat psykolog.

Har extra mycket press på mig eftersom jag pluggar rätt mycket nu så måste skärpa till mig och bli bra snabbt.. Men jag försöker :) 

• Anonym (mår dåligt)
    Anonym skrev 2012-08-25 22:04:59 följande:
    Varför gjorde du abort? Känns inte riktigt som om det var rätt beslut.

Känner inte alls igen mig.  

Nej, det var nog inte rätt beslut. Men ALLA tyckte jag skulle göra det. Min kille och jag hade precis gjort slut och han tyckte det värsta som kunde hände var att jag behållde. Mina vänner (berättade för de närmsta) var helt emot det och jag har ingen som hade kunnat hjälpa mig med barnet, jag har inga föräldrar trots att jag bara är drygt 20 och nästan ingen övrig släkt och mitt ex gjorde väldigt tydligt att han inte tänkte hjälpa till. Jag ville inte ha barn heller. Det vill jag fortfarande inte, men jag borde ha adopterat bort barnet till någon som ville.
  • Anonym (mår dåligt)
    Anonym (Ledsen) skrev 2012-08-25 22:15:32 följande:
    Låter ju jättebra att du tar itu med det, bra jobbat TS! Skönt att du har vänner som stöttar, det kan betyda så oändligt mycket :)

För mig är det fortfarande ganska så färskt.. Gjorde min kirurgiska abort i vecka 11+6 och det var för 5 dagar sedan jag gjorde min abort..

När jag t.ex är i badkaret så tänker jag på att dränka mig själv.. Köpte rep för att hänga mig själv..

Har totalisolerat mig så har inte ens vännerna kvar längre. Vilket gör ont då jag alltid haft en bred umgängeskrets.

Jag har min sambo som hjälper mig igenom min vardag.. Och jag har träffat psykolog.

Har extra mycket press på mig eftersom jag pluggar rätt mycket nu så måste skärpa till mig och bli bra snabbt.. Men jag försöker :) 

Stressa inte för mycket bara, i värsta fall får du skjuta på studierna. Världen går inte under för det. Skönt att höra att du har fått lite hjälp i alla fall. Ta så mycket hjälp du kan, du behöver det just nu. Hoppas du mår bättre snart. Styrkekramar!
  • someday1
    Anonym (mår dåligt) skrev 2012-08-25 21:54:40 följande:
    Jag har hängt i den här tråden ett tag, men känner inte att jag hittar en tråd som passar mig. Finns det någon annan här som fick självmordstankar efter aborten? Jag gjorde en medicinsk abort i vecka sex och låg och sov runt 20 timmar per dygn i en vecka efteråt. Sedan fick jag starkare och starkare självmordstankar. Var riktigt nära att ta livet av mig innan jag fick hjälp. Jag var sjukskriven åtta månader efter aborten. Jag har förstått att det inte är så vanligt, men någon kanske delar min upplevelse.
    har också hänt här ett tag.
    efter min abort hamnade jag i en bubbla, men panik ångest och självmords tankar. å för varje dag som går, ju mer ångrar jag mig.
    jag gick sista året i 3an under min abort, så fick kämpa. men har extrema sömnproblem fortfarande.
    jag gjorde min abort i v 22
  • Anonym (Ledsen)
    someday1 skrev 2012-09-02 22:03:29 följande:
    har också hänt här ett tag.
    efter min abort hamnade jag i en bubbla, men panik ångest och självmords tankar. å för varje dag som går, ju mer ångrar jag mig.
    jag gick sista året i 3an under min abort, så fick kämpa. men har extrema sömnproblem fortfarande.
    jag gjorde min abort i v 22
    hur mår du nu då? ångrar du dig? hur ser livet ut just nu? e du också fortfarande ledsen? har du pratat om det med någon? kramar till dig 
  • Anonym (Ångrar)

Hur mår du nu? Gå det att känna sig bättre efter det här?

Svar på tråden Självmordstankar efter abort