• Anonym (orolig)

vill inte förlora mitt barn

Jag börjar bli jätte orolig. så här ligger det till. jag träffade en psykolog redan under graviditeten och har fortfarande kontakt med henne nu när mitt barn är 6 månader. hon tycker att vi ska fortsätta träffas (hon tycker jag behöver det, att ha nån o prata med) och sist tog jag upp att jag har inte mått bra sen förlossningen och jag är för det mesta hemma. detta sa jag till bvc också och hon tyckte att jag skulle börja gå hos en psykolog(hon visste inte att jag redan gjorde det) och gå på en sån sk familje hus för mammoer som jag. nu börjar jag tänka på att om de kommer fram till att jag är deprimerad och är inte kapabel att ta hand om mitt barn. kan de ta mitt barn.att socialtjänsten kommer in i bilden osv??
    är det nån som kan om sånt. uppskattar om ni skriver några rader. 

• Svar på tråden vill inte förlora mitt barn
  • Anonym

Bor du tillsammans med pappan?

Jag har en svår depression och haft kontakt väldigt länge med psykiatrin men det har aldrig varit tal om att barnen (som båda går i förskolan) ska tas ifrån mig. Jag har dock en sambo, som också är barnens pappa, som gör det mesta med både barnen och hushållet. Det enda som har nämnts har varit att kanske kontakta socialtjänsten för en utredning om hjälp i hemmet.

Jag tror inte att du behöver oroa dig så länge du känner att du kan ta hand om ditt barn och att det får allt det ska även om du känner dig nedstämd.

• Anonym (orolig)

tack, det är bra o veta. ja, jag bor med barnets pappa. 

Svar på tråden vill inte förlora mitt barn