• Anonym (osäker mamma)

Vilka krav har ni för att anställa en barnvakt?

Vilket krav har ni när ni anställde er barnvakt?

Vad är det viktigaste? Att hon har rätt utbildning, barnen gillar henne, vilken bakgrund personen har t ex kriminalitet m.m

Vilka punkter tänkte ni på när ni anställde?

Tänkte anlita någon nu under hösten men vet inte vad jag söker ännu :(

Vad är viktigt att tänka på??!

• Svar på tråden Vilka krav har ni för att anställa en barnvakt?
  • woopie

allt i en kombination och att det är en "vit" barnvakt!

KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • PetraL
    woopie skrev 2012-08-26 02:12:14 följande:
    allt i en kombination och att det är en "vit" barnvakt!
    varför är hudfärgen viktig ? :) Är själv vit men visste inte att jag va bättre än en mörk för de ;)
  • woopie
    PetraL skrev 2012-08-26 02:14:45 följande:
    varför är hudfärgen viktig ? :) Är själv vit men visste inte att jag va bättre än en mörk för de ;)

med "vit" barnvakt menar jag att du antingen anlitar en barnvaktsförmedling eller en barnvakt med enskild firma och som är godkänd för f-skatt!
  • 110

Blond, smal, villig och stora bröst...

• woopie

Naturligtvis är det helt upp till dig att betala grannens oerfarna 16-åring 80:- i timmen... Jag skulle inte höra det. Jag skulle leta reda på en barnvakt med utbildning, erfarenhet, abc kunnande och som jag och mina barn känner oss trygga med. ... rekommenderar grannar.se

• Butterscotch

Vi tänkte gå genom nanny.nu, de som jobbar där måste ha ett antal referenser och har grundläggande utbildning (tex HLR). Sen tänker jag helt enkelt gå efter hur väl barnen och barnvakten "klickar" med varandra. Vi har inte tänkt använda tjänsten i särskilt stor utsträckning, hade vi planerat att köpa mer barnvaktstid (eller skaffa en nanny på heltid) hade jag nog utökat kraven något.

• viseversa
    PetraL skrev 2012-08-26 02:14:45 följande:
    Haha hon menar självklart att hon inte vill betala svart utan vitt. 
  • hellokill3r

Att barnen gillar denne och att den absolut inte har någon kriminell bakrund. Utbildning behöver man inte för att proppa mina barn fulla med lördagsgodis och titta på barnfilm tills de somnari soffan, tycker jag.

• PetraL
    viseversa skrev 2012-08-26 08:32:05 följande:
    Haha hon menar självklart att hon inte vill betala svart utan vitt. 
    Sorry för missuppfattning va sent på natten och här på familjeliv vet man aldrig ;)
  • woopie
    PetraL skrev 2012-08-26 14:01:13 följande:
    Sorry för missuppfattning va sent på natten och här på familjeliv vet man aldrig ;)

ursäkten godtagen
  • PetraL
    woopie skrev 2012-08-26 20:14:39 följande:

ursäkten godtagen
    Toppen :D
Svar på tråden Vilka krav har ni för att anställa en barnvakt?