• CrystalHeart

Ipren och amning?!

Undrar om någon vet om man kan äta Ipren, även fast man fortfarande ammar morgon och kväll?

Har så ont i ryggen att jag inte kan röra mig normalt. Tar mig med knapp nöd ur sängen...
    Var till sjukgymnast igår och han pratade om Ipren, men att han var tvungen att konsultera sköterska osv osv. Men jag får inte svar där förrän på måndag och jag ont NU! =((

Så om någon vet eller har erfarenhet av Ipren och amning, så får ni gärna säga hur det är sagt.

• Svar på tråden Ipren och amning?!
  • Sanna K

Ända jag vet är att man inte ska äta Ipren när man är gravid för att det kan ge fosterskador. Jag hade inte vågat chansa med amningen.

• mammatilldig

det står att det går ut i mjölken men påverkar troligen INTE amningen precis som alvedon och de kan man ta. så jag skulle ta nu.

• jojjo113

Det står på fass så här:

Amning
    Går över i modersmjölk men påverkar troligen inte barn som ammas. Rådgör dock med läkare vid mer än tillfälligt bruk av Ipren under amning.

Så jag hade inte chansat...

• CrystalHeart

Nä jag känner själv att jag inte riktigt törs...

Men tänkte kanske någon annan har fått veta typ från läjare om det är direkt farligt eller ej..

AJ AJ! =´(

• Göteborgstjej

Jag skulla tagit men kanske inte så många och inte typ en-två timmar innan amning.

• Amorella

Jag har tagit Ipren under amning p.g.a. ryggproblem. Man kan ta det enstaka ggr precis som det står. Har även fått det på recept och då diskuterat just amningen med läkaren som menade att det gick bra att ta någon tablett då och då. Rådgör med Apoteket om du är osäker! Under graviditet ska man ju däremot inte ta det.

• CrystalHeart

Då ska jag ta mig en Ipren tror jag!

Är ju flera timmar tills jag ska amma nästa gång....

Tack för era svar! =0)

• Amorella

Kan tillägga att det var 600 mg Ipren jag fick på recept, alltså motsvarande 3 vanliga tabletter

Svar på tråden Ipren och amning?!