• Hedwig

Vilket flicknamn är vackrast?

Vilket namn är vackrast, varför? Intryck/åsikter/tankar kring namnen? :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket flicknamn är vackrast?
  • Lilia

Jag valde mellan Hedvig och Matilda. =)

• rebeckan

Agnes, Ingrid och Victoria är jättefina namn :) speciellt Victoria

• ViolinaX

Jag röstade på Helena eftersom jag heter så, och blir nästan lite sårad över att det bara är jag som röstat på detta vackra namn, ha ha ha. Nå, lite mycket 70-talsnamn för en bebis kanske, så gäller det en liten flicka så får det bli en Agnes eller Hedvig Glad

• Kickioh

Freja stod med på våran lista utifall vi skulle få en tjej så självklart röstar jag på det :)

Gillar fornnordiska namn så Idun var med där också. Cecilia skulle hon ha fått i mellannamn efter min mans syster. Men nu blir det ju en pojk så vi får spara alla fina tjejnamn utifall det kommer nån i framtiden :)

• avocadoo

Agnes, Hedvig och Ingrid tycker jag var finast av de namnen :)

För att de klingar vackert, och för att jag inte associerar dem med några jobbiga människor.  

• pluvdo

Cecilia är finast.

Agnes gillar jag bara inte, Freja är inte mjukt nog för min smak, Hedvig är hårt och inte fint någonstans, Helena kopplar jag till folk i femtioårsåldern, Ingrid heter gamlingar, Matilda gillar jag inte så värst och Victoria är väl ganska fint, men om man döper sitt barn till det så tror ju folk att man döpt det efter kronprinsessan och det blir bara irriterande att för femtioelfte gången behöva förklara att "Nej, jag är inte besatt av kungahuset, jag bara gillar det där namnet och det har ingenting över huvud taget med kronprinsessan att göra."

• W F
    pluvdo skrev 2012-08-26 19:17:30 följande:
    Cecilia är finast.

Agnes gillar jag bara inte, Freja är inte mjukt nog för min smak, Hedvig är hårt och inte fint någonstans, Helena kopplar jag till folk i femtioårsåldern, Ingrid heter gamlingar, Matilda gillar jag inte så värst och Victoria är väl ganska fint, men om man döper sitt barn till det så tror ju folk att man döpt det efter kronprinsessan och det blir bara irriterande att för femtioelfte gången behöva förklara att "Nej, jag är inte besatt av kungahuset, jag bara gillar det där namnet och det har ingenting över huvud taget med kronprinsessan att göra."
    Tack Tack ;) Haha

Nej men själv blev det Victoria. :)
  • IsDimma

Ingrid är finast men jag gillar Freja också.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • wity

Freja

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • Iryelle

Tycker om alla namnen, röstade Freja för det ger en känsla av frihet och rymd, inte så bastant. Det låter kanske lite konstigt kanske men men :)

• DenNamnbitne

Idel vackra namn. Jag älskar dem! Mest älskade jag Matilda och röstade på det. Hedvig, Ingrid och Agnes är också bedårande.

• Michael 1961

Jag vidhåller att man kan döpa ett barn till Cecilika. Förstår inte varför det inte är ett namn.

• FruSen

Agnes eller Matilda.

Ingrid låter helskumt men det beror nog på att min mamma heter det. Skulle kännas helkonstigt (tycker jag) att träffa en bebis som heter Ingrid

Svar på tråden Vilket flicknamn är vackrast?