• Anonym

Hur i helvete ökar man klarna kreditgräns?

Hejsan

Snabb fakta

22 år
    Aldrig haft bet. anmärkningar
    Inga inkasso eller avbet. mer än klarna
    Haft klara i drygt 1,5 år.. Varit sen med betalning 1 gång (2 dagar försent)
    Betalar alltid över vad de begär varje månad
    Inkomst förra året: 200,000
    Fast jobb nu

Men kan ändå inte få en kredit på över 5000kr? Hur jag än gör, frågat dem flera gånger och det säger att det är flera faktorer som spelar in. Men jag kan fan inte komma på någon faktor som gör att jag inte ska kunna få en kredit på tex. 10,000kr?

Några tips?

• Svar på tråden Hur i helvete ökar man klarna kreditgräns?
  • Anonym
    hellokill3r skrev 2012-08-26 17:12:07 följande:
    1. Bli äldre
    2. Få en högre årsinkomst.
    Jag ligger på en årsinkomst på drygt 350,000kr detta året. Har försökt redovisa detta för klarna men ingen framgång.

Det måste väl finns någon 22 åring som har en kredit hos dem på över 5000?
  • listo

Typ bästa tipset är kanske att fråga dem VILKA faktorer det är som spelar in. Så vet du ju om det är något du kan göra åt saken...

• Frontline

Fast har du en årsinkomst på 350000:- varför ska du då behöva ha en kredit på 10000:- för?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym

Jag har ingen som helst inkomst och fick 8000:- hos Klarna utan problem.

• Anonym
    Frontline skrev 2012-08-26 17:21:36 följande:
    Fast har du en årsinkomst på 350000:- varför ska du då behöva ha en kredit på 10000:- för?
    Vad jag ska göra med mina pengar och krediter spelar väl ingen roll?

Jag har frågar vilka faktorer som spelar roll, men inte fått svar.
  • Frontline
    Anonym skrev 2012-08-26 17:24:31 följande:
    Vad jag ska göra med mina pengar och krediter spelar väl ingen roll?

Jag har frågar vilka faktorer som spelar roll, men inte fått svar.
    Ja för mig får du göra vad du vill, jag bara undrade varför man sitter här och härjar om hur man får högre kredit när man har en skaplig årsinkomst.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym
    Frontline skrev 2012-08-26 17:26:09 följande:
    Ja för mig får du göra vad du vill, jag bara undrade varför man sitter här och härjar om hur man får högre kredit när man har en skaplig årsinkomst.

Dessutom skrev jag aldrig att jag ville ha en på 10,000kr. Om du läser så ser du att jag skrev "tex. 10,000kr"

Att jag som du säger, har skaplig årsinkomst utan anmärkningar och sånt .. men ändå inte får en kredit på över 5000kr är det jag undrar varför och hur jag kan lösa det.. om ajg ens kan det.
  • listo
    Anonym skrev 2012-08-26 17:31:31 följande:
    Dessutom skrev jag aldrig att jag ville ha en på 10,000kr. Om du läser så ser du att jag skrev "tex. 10,000kr"

Att jag som du säger, har skaplig årsinkomst utan anmärkningar och sånt .. men ändå inte får en kredit på över 5000kr är det jag undrar varför och hur jag kan lösa det.. om ajg ens kan det.
    Men det måste du ju fråga Klarna om?
  • FruNaftra

Statistik statistik. Ökar sannolikheten att du kan betala skulden så får du mer i kredit. Vad spelar in? Tja...ålder borde spela in, inkomstuppgifter, arbetsstatus (tillsvidare osv), civilstatus och kanske. Fråga dem istället för oss så vet du säkert.

• Anonym

Herregud...

Glömde av att Familjeliv är relativt efterblivna människor som inte kan läsa. Jag har frågar Klarna flera gånger utan svar.

Strunt samma, drar till flashback eller något annat forum istället... ekonomi delen här hänger antagligen bara soc luder.

• FruNaftra

Socs luder? Hahaha. Älskar hur du generaliserar. Och på flashback hänger bara en massa finniga blekfeta tonårspojkar

Väx upp för fan, tönt!

• Anonym (Flera?)

Har du kanske många olika krediter/ avbetalningar, så du därmed kanske inte anses "kreditvärdig"?

• Anonym (3)
    Anonym skrev 2012-08-26 17:43:08 följande:
    Herregud...

Glömde av att Familjeliv är relativt efterblivna människor som inte kan läsa. Jag har frågar Klarna flera gånger utan svar.

Strunt samma, drar till flashback eller något annat forum istället... ekonomi delen här hänger antagligen bara soc luder.

Om du är lika dålig på att uttrycka dig till klarna så är det inte konstigt att du inte får någon kredit. Ingen tror väl att en människa som beter sig så illa som du har gjort här kan ha ett jobb o få behålla det.
  • Anonym
    Anonym (3) skrev 2012-08-26 17:58:17 följande:

Om du är lika dålig på att uttrycka dig till klarna så är det inte konstigt att du inte får någon kredit. Ingen tror väl att en människa som beter sig så illa som du har gjort här kan ha ett jobb o få behålla det.
  • frågande66
    Anonym (3) skrev 2012-08-26 17:58:17 följande:

• KlarnaAB
    Anonym skrev 2012-08-26 17:10:57 följande:
    Hejsan

Snabb fakta

22 år
    Aldrig haft bet. anmärkningar
    Inga inkasso eller avbet. mer än klarna
    Haft klara i drygt 1,5 år.. Varit sen med betalning 1 gång (2 dagar försent)
    Betalar alltid över vad de begär varje månad
    Inkomst förra året: 200,000
    Fast jobb nu

Men kan ändå inte få en kredit på över 5000kr? Hur jag än gör, frågat dem flera gånger och det säger att det är flera faktorer som spelar in. Men jag kan fan inte komma på någon faktor som gör att jag inte ska kunna få en kredit på tex. 10,000kr?

Några tips?
    Hej!

Vi vill att det ska kännas både tryggt och enkelt att handla genom oss på Klarna och vid varje nytt köptillfälle gör vi därför en bedömning för att avgöra om du handla och för vilket belopp. Då vi har ett stort ansvar att göra en så korrekt bedömning som möjligt, tittar vi på flera olika faktorer och det är en kombinationen av dessa som utgör bedömningen. Bedömningen baseras på beloppet som man vill handla för, tidigare betalningshistorik hos Klarna samt eventuell extern information som vi hämtar hos en kreditupplysningsbyrå. Jag vill gärna titta närmare på bedömningen vi har gjort i just ditt fall för att se hur jag kan hjälpa dig! Du når mig direkt via service@klarna.se.

Ha en trevlig dag!

Mvh Tove, Klarna
  • Anonym (21)

Hade lyckats få 20000 i kredit hus klarna, utan inkomst och jag är 21. Har betalat av lite och nu är det 12000 kvar... Men aldrig mer kredit! Fy fan vilken skitstress och ångest....

• Jesper f

Men snälla TS, kreditbolag brukar knappast vara "hårda" på att säga nej ( fast dom borde ). Så helt uppenbart är du av någon anledning som du inte nämner - kreditvärdig. Och en sån sak som DEFFENITIVT påverkar, är hur många förfrågningar du har på dig - oavsett om du gjort affär på dom förfrågningarna eller inte. Vad står det hemma hos dig? Mediamarkt TV:n som du haft på avbetalning dom senaste 2-3 åren? IKEA soffan du haft på avbetalning senaste 2-3 åren? Bilen som du kanske haft billån på dom senaste 2-3 åren? Krediten på resan som du gjorde förra sommaren? Du kanske har kreditkort på banken, med en kanske outnyttjad kredit, men likväl ÄR det en kredit. Osv. ELLER, så har du välldigt hög hyra, och tillsamans med dom generella mallarna kostnadsmallarna som används, har du helt enkelt rätt höjd för betalningsförmåga. Etc etc etc.

Finns en MÄNGD faktorer du inte nämner i ditt inlägg, som påverkar. Men det är en säkerhetsspärr som du ska vara glad för. Börja sitt liv 22 år gammal med att hamna hos kronofogden - roligare kan man ha det.

SPARA är ett bra förslag, istället för kredit. Om 5000:- i din värld ändå är en liten summa, spar ihop den då. Har du ingen kostnad för den i överhuvudtaget och ligger inte ute med någon risk.

Svar på tråden Hur i helvete ökar man klarna kreditgräns?