Snälla hjälp mig reda ut mina tankar
Jag är kvinna har varit gift med en man, han är den första jag har haft ett förhållande med och min första sexpartner. Vårt äktenskap var inte bra och avslutades redan efter drygt 1½ år. Ända från början i vårt äktenskap kände jag mig äcklad och utnyttjad så fort vi hade sex, och det blev inte bättre. Jag trodde det var psykiskt och att jag bara var omogen (jag var 23 år och oskuld) men det förvärrades snarare dag för dag. I slutet av äktenskapet hade vi inte sex på tre månader och sedan skickade jag in skilsmässopapper och flyttade ut.
Idag är det sex månader sedan vi skilde oss, och jag börjar tänka på detta med sexliv och förhållanden. Men hur ska jag veta vem jag är? Jag har ett litet barn med denna man trots att vi skyddade oss, och jag kan därför inte gå ut på klubbar eller dejta utan jag är fast hemma som ensamstående mamma.
Samtidigt är mitt ex helt emot homosexuella människor, han menar att det är äckligt. Och själv gick jag igenom en tonårstid där jag var mobbad och utanför och kände mig konstig, för jag var inte som alla andra. Jag var som sagt 23 år när jag fick min första pojkvän och förlorade oskulden, för jag tänkte att så ska det vara. Inga lösa förhållanden, och så en man i mitt liv när dagen är inne.
Men när jag idag ser tillbaka på min tonår så kan jag inte minnas att jag en enda gång har tittat åt en man och tyckt han är attraktiv eller sexig. De män jag har varit intresserad av har haft ett typiskt feminint utseende och ansikte, och jag har smygtittat på kvinnorna i duschrummet och undrat över varför jag inte kan hålla min blick borta från deras kroppar.
Jag tittar på tjejsport på tv för jag tycker kvinnorna är sexiga, medan män tycker jag är helt ointressanta och oattraktiva. När jag onanerar tänker jag på män för att försöka verka "normal" (för mina föräldrar är emot homosexualitet och har uppfostrat oss barn så) men i själva verket tänder jag bara på kvinnor.
Hur ska jag våga ta reda på vem jag är? Och hur ska min omgivning ta det om jag blir kär i en kvinna? Jag har ett barn att tänka på, och ett ex som är pappa till barnet och hatar homosexuella, och mina föräldrar som anser att homosexualitet är en synd. Jag har redan varit igenom så mycket där mina föräldrar ställt upp för mig hela tiden att jag känner att jag inte orkar utsätta dem för mer.
Efter det här inlägget är jag nästan säker på att jag är lesbisk... Men jag har svårt att tolka mina känslor till om jag verkligen enbart blir förälskad i kvinnor, eller om jag bara har haft så dåliga upplevelser med min exman att jag blir äcklad av män för allt påminner om honom.
Vet inte jag vad vill att ni ska skriva, men skriv bara något snälla! Något ni tänker på, har hört, har upplevt eller kan ge råd om.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-26 17:30
Och så hade jag en annan fundering... Hur tar jag reda på om en intressant kvinna är lesbisk? Skulle jag spana in en man tar jag för givet att han är hetero, och spanar en man in mig tar han för givet att jag är hetero. Men jag kan ju inte bara sitta och spana in en kvinna utan att luska ut bakvägen först om hon är lesbisk. Finns det tecken man kan leta efter? Saker man ska säga eller fråga lätt för att inte göra bort sig?