• Anonym (hopp&förtvivlan)

Gravid på första IVF-försöket?

Jag är 36 år och har en dotter på 3.5 år. Jag hade inga problem att bli gravid med henne, det gick snabbt. Min sambo (min dotters pappa) blev sjuk för snart 2 år sedan och behövde strålas. Efter det har jag trots ett års försök, inte blivit gravid. 
    Vi har tagit kontakt med IVF-klinik och har nu påbörjat behandling med infrysta spermier. 
    Jag  vet att det är stor risk att man inte blir gravid på första försöket, jag är smärtsamt medveten om det, men jag kan förstås inte låta bli att hoppas. 

Är det någon därute som verkligen blivit gravid på första försöket?
    Jag vet att det inte ökar våra chanser men det skulle kännas bra att veta att det faktiskt är möjligt. 

Tack på förhand. 

• Svar på tråden Gravid på första IVF-försöket?
  • Vickan I

Vi blev gravida på första försöket med första barnet. Vet fler som blivit det. Med lillebror tog det fyra frysförsök. Håller tummarna!

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
    Vickan I skrev 2012-08-26 20:44:47 följande:
    Vi blev gravida på första försöket med första barnet. Vet fler som blivit det. Med lillebror tog det fyra frysförsök. Håller tummarna!
    Tack snälla Vickan! Det är dags för Ägguttag nästa vecka, om allt går som det ska. 
    Tack för hoppet Glad och stort grattis till dig för dina två killar.  
  • delphibaby

hejsan.kan också meddela att vi lyckades på första försöket. första barnet. dom brukar ha stenkoll på hormonerna och allt där till och sen har du fått ett barn redan så din kropp lär nog itne tycka att det är nått främmande som komemr in i kroppen sen.

delphibaby skrev 2012-08-26 21:28:42 följande:
    hejsan.kan också meddela att vi lyckades på första försöket. första barnet. dom brukar ha stenkoll på hormonerna och allt där till och sen har du fått ett barn redan så din kropp lär nog itne tycka att det är nått främmande som komemr in i kroppen sen.
    Tack, nu känns det ännu bättre! Jag har tänkt på just det där med att jag har varit gravid tidigare och jag hoppas att det är en fördel. Tack!
  • Anonym

Jag har tre personer i min närhet som alla lyckades på första försöket.

• SIN74

Här lyckades det också på första försöket. Efter ett misslyckat frysförsök och en ny ivf kom även ett efterlängtat syskon.
    Varmt lycka till!!!

• Almare

Vi fick en dotter på första försöket. Sen tog det tre försök (varav ett missfall) innan vi fick våra tvillingar. Så visst händer det

• Anonym (Lena)

Klart det är möjligt och en del blir det så de skriver här ovan. Men du har åldern på din sida. Du är bara 36 år! Du kommer att lyckas och det är det viktigaste!

Lycka till

• CookieKaka

Vi gjorde vårt första försök med första barnet nu i somras och är precis i början av v.16 nu så visst går det. 
    Lycka till! 

• Anonym (nyfiken)

Ni som lyckades på första försöket, hur gamla var ni då?

Svar på tråden Gravid på första IVF-försöket?