• Anonym (nyfiken)

Hur många dejter innan sex?

Ja hur många dejter tycker ni man ska ha innan man har sex, om man vill att det ska bli seriöst?

• Svar på tråden Hur många dejter innan sex?
  • IsDimma

Det beror väl på från person till person. Kan bli seriöst om man har sex på första dejten och det kan bli totalt misslyckat om man har det på dejt nummer 23. Ha sex om du känner för det, annars - låt bli.

• Anonym

På tredje brukar jag köra med

• Matte2023

Håller med "ISdimma"! När det känns rätt så är det bara att köra... Tid och antal dejter är sekundärt. Många dejtar ju sönder passionen och slutar som vänner också!!

• Carlsberg

Finns ju inte direkt någon regel för det här utan jag tycker att man ska hoppa i säng så fort det känns bra, sen spelar det ingen roll om det är efter 5 minuter eller 5 månader.

• katalysator

Beror mycket på person också skulle jag säga. Merparten av alla jag dejtat har varit personer som jag ändå varit bekant med sedan tidigare och då känns det mer okej att hoppa i säng direkt, än om det är en person jag just träffat för första gången.

• Anonym (Blä)

Är emot dejting. Bättre att bara träffas som "blivande vänner" först och se vad som händer, att dejta känns så framkrystat och då är det så löjligt höga förväntningar på varandra som ingen kan leva upp till, sen så tycker jag att folk verkar så desperata med det där, att man måste skynda sig att hitta den dära hetingen som visar sig vara ett svin efter ett år. tycker att det är bättre att börja leta efter kompisar i det kön man gillar och sen kunna känna efter om det är värt att försöka gå vidare med om den andra personen oxå vill det.    Bli helst kompis med en fula personer, för dom blir tillslut vackra på utsidan om dom är vackra på insidan, ett tips bara...

Ligg när du vill, var inte rädd för någon stämpel utan just do it! 

• Matte2023
    Anonym (Blä) skrev 2012-08-26 22:13:01 följande:
    Är emot dejting. Bättre att bara träffas som "blivande vänner" först och se vad som händer, att dejta känns så framkrystat och då är det så löjligt höga förväntningar på varandra som ingen kan leva upp till, sen så tycker jag att folk verkar så desperata med det där, att man måste skynda sig att hitta den dära hetingen som visar sig vara ett svin efter ett år. tycker att det är bättre att börja leta efter kompisar i det kön man gillar och sen kunna känna efter om det är värt att försöka gå vidare med om den andra personen oxå vill det.    Bli helst kompis med en fula personer, för dom blir tillslut vackra på utsidan om dom är vackra på insidan, ett tips bara...

Ligg när du vill, var inte rädd för någon stämpel utan just do it! 
    Hoppsan, Lite bittra erfarenheter där va!! Hoppas dom är bearbetade!

Alla hetingar är inte svin efter ett år!!  
  • Landqvist
    Matte2023 skrev 2012-08-26 22:22:14 följande:
    Hoppsan, Lite bittra erfarenheter där va!! Hoppas dom är bearbetade!

Alla hetingar är inte svin efter ett år!!  
    Hehe
  • Anonym ((Sara))

När man är kär och båda har testat sig.

• Anonym (Blä)
    Anonym ((Sara)) skrev 2012-08-27 13:27:08 följande:
    När man är kär och båda har testat sig.

Det är nog det ett utav de bästa svaren, men man ska ju alltid använda kondom eftersom man inte kan testa sig för kondylom
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym (Blä) skrev 2012-08-27 20:07:07 följande:

Det är nog det ett utav de bästa svaren, men man ska ju alltid använda kondom eftersom man inte kan testa sig för kondylom
    Man kan väll testa sig för alla könssjukdomar?

Vi hade sex på femte dejten iaf, kan kännas lite tidigt.. hade gärna dragit ut på det lite till. Men nu vet jag vad som väntar så nu kan jag inte vänta mycket längre tills nästa gång, haha. Är ju dessvärre nyopererad nu så det lär dröja ett par veckor!
  • Anonym (Blä)
    Anonym (nyfiken) skrev 2012-08-27 20:17:46 följande:
    Man kan väll testa sig för alla könssjukdomar?

Vi hade sex på femte dejten iaf, kan kännas lite tidigt.. hade gärna dragit ut på det lite till. Men nu vet jag vad som väntar så nu kan jag inte vänta mycket längre tills nästa gång, haha. Är ju dessvärre nyopererad nu så det lär dröja ett par veckor!

Nej inte kondylom (vårtor), har läst ganska mycket om det.

Det enda testet är att man drar på någon typ kräm så att det ska vara lättare att se, det kan ta flera år innan det upptäckts, så om man har haft en sambo i flera år så behöver det inte tyda på otrohet när det helt plötsligt dyker upp vårtor, man behöver inte ens ha några symptom och man kan ha platta vårtor som inte syns med blotta ögat . googla på det så får du se själv.  Kondylom är dessutom Väldigt vanligt här i sverige.
  • Anonym
    IsDimma skrev 2012-08-26 21:47:17 följande:
    Det beror väl på från person till person. Kan bli seriöst om man har sex på första dejten och det kan bli totalt misslyckat om man har det på dejt nummer 23. Ha sex om du känner för det, annars - låt bli.

Svar på tråden Hur många dejter innan sex?