• Anonym (!!?!!)

Jävla manpower!!

Är anställd via Manpower, det suger fanimig...man bli ju livegen! Idag står jag som reserv och skulle vara tillgänglig på telefonen sedan tiiiiiidig morgon...vilket jag också varit. Nu fick jag precis ett sms från dem att de försökt nå mig men jag har inte svarat och nu får jag ingen garantilön för idag! Ringer upp dem snabbt som sjutton och undrar vilket nummer de ringt, för de har bara mitt mobilnummer och där har jag inga missade samtal. Jag kan alltså inte bevisa att de med största säkerhet ringt fel nummer och de behöver inte bevisa att de gjort ett jävla dugg. Så jag får ingen lön för idag. DUMJÄVLAR!

• Svar på tråden Jävla manpower!!
  • gabardin

Är man så oskyddad? Fan vad pissigt.

Kan man vara fackligt ansluten på något vis? Bara undrar, om det finns någon som kan företräda en. Känns som ett smart trick från deras sida att göra såhär med några personer per dag, och därmed hålla utgifterna nere.

• Rockelina

De borde åtminstone mejla också - de måste ju kunna bevisa att de försökt få tag på den anställde...

• Anonym
    gabardin skrev 2012-08-27 09:49:04 följande:
    Är man så oskyddad? Fan vad pissigt.

Kan man vara fackligt ansluten på något vis? Bara undrar, om det finns någon som kan företräda en. Känns som ett smart trick från deras sida att göra såhär med några personer per dag, och därmed hålla utgifterna nere.

Jobbar själv som bemannings chef fast inte för manpower,
    Visst kan man vara fakligt ansluten och bör vara när man jobbar åt ett bemanningsföretag. 

• Anonym (oxå manpower)

ja men har de bara ditt mobilnummer kan du väl visst bevisa att de inte ringt upp dig på den. speciellt som du ringde upp dom direkt och frågade vilket nummer de ringt dig på. vad sa de då? 

och om du inte är nöjd med manpower så försök få tag på nåt annat jobb. eller börja jobba för dom i norge. jag jobbar också för manpower, är väldigt nöjd. ok att det inte är mycket omtanke om dig som person men det behöver jag heller inte. så länge de fixar jobb, håller sina avtal, fixar boende och flygbiljetter (vilket de också gör) så är jag nöjd.   

• MrsKnapa

Fast låter märkligt om dem ringt dig massa ggr på ett felaktigt nr för att sen skicka ett mess på ditt riktiga!?

• mliten

Ja, livegen är rätt ord. Är anställd på samma sätt fast för ett annat bolag och fy fan vad det suger. De gör precis som de vill. Ändra lagarna för bemanningsföretag NU!!

• Anonym (samma)

Vilken operatör har du? jag menar mobilen.
    Jag har också problem med missade samtal - som inte når mig.
    Gäller båden tele2 och telia.

Du beställer helt enkelt samtalslista från din operatör - har de inte ringt, finns inte samtalen på listan. Enkelt!

• Madbe

Byt bemanningsföretag, det är verkligen inte alla i branschen som beter sig mot sina konsulter på det sätt du beskriver. Mina konsulter är nästan det värdefullaste jag har :)

• Anonym

Håller med om att byt företag. Min sambo jobbar för montico och det har funkat jättebra hela tiden och aldrig varit problem + att de är väldigt måna om honom.

• Anonym (AR)

Bemanningsföretag borde förbjudas konstigt att facken går med på att konsulter behandlas som 2:a klassens medborgare. Förutom sämre villkor än vad "riktiga" anställda har så ska dem "kastas" runt som idioter och bytas ut hur som helst vid sjukdomar m.m

• Anonym (!!?!!)

Tyvärr är det inte bara att "byta bemanningsföretag". Hade varit arbetslös ganska länge innan det här jobbet dök upp. Älskar själva jobbet och trivs vansinnigt bra, men jag är så galet trött på bemanningsföretag. Har varit anställd av ett par olika genom åren och nästan varje gång har det varit något problem. Men jag söker annat under tiden, tyvärr är de jobb jag trivs bäst på oftast väldigt dominerade av bemanningsföretag.

• Morningglory

Gör som någon skrev, begär utdrag från operatören kring vem som ring dig, scanna in om det kommer i pappersform och maila företaget att du vill ha din garantilön eller att du kommer gå vidare med stämmning.

Oftast räcker bevis, och presenterar du dem så får du din garantilön.

Räcker inte det så räcker oftast hot om anmälan, för att du ska få din lön.

Räcker inte det så anmäl.

• Anonym

skulle gärna vilja veta vilket företag det handlar om? vilka som utnyttjar sina anställda, kanske är samma som de jag råkat ut för....

• Anonym

sry...idag är hjärnan övertrött. Står ju i rubriken :o

• Anonym (!!?!!)
    Anonym skrev 2012-08-28 13:11:00 följande:
    skulle gärna vilja veta vilket företag det handlar om? vilka som utnyttjar sina anställda, kanske är samma som de jag råkat ut för....

Det är ju inte företaget jag är uthyrd till som utnyttjar, det är Manpower som bråkar med mig. Men jag håller på att bråka tillbaka.
  • Anonym (!!?!!)
    Anonym skrev 2012-08-28 13:11:57 följande:
    sry...idag är hjärnan övertrött. Står ju i rubriken :o
  • Krupskaja

Fan vad illa, när man jobbar för bemanningsföretag är man verkligen ofta som livegen och cheferna tror de kan behandla en som skit.
    Det kan vara jättesvårt och motigt att organisera sig fackligt, men samtidigt är det det enda sättet att verkligen göra något åt situationen. Är man många som går ihop så kan man faktiskt få igenom förändringar och stötta varandra. 
    De bemanningsanställda på Lernia i Göteborg bildade en fackklubb som verkade fungera bra (tills nästan alla bemanningsanställda fick sparken på grund av ekonomin Rynkar på näsan, men då kunde de i alla fall bevaka så turordningsreglerna hölls och så) , du kan kolla på deras hemsida och prata med dina kollegor om inte ni kunde försöka dra ihop något liknande: http://lerniafacket.blogspot.se/

• Anonym (uppsagd)
    Arbetsbien skrev 2013-02-22 11:56:09 följande:
    Fan vad illa, när man jobbar för bemanningsföretag är man verkligen ofta som livegen och cheferna tror de kan behandla en som skit.
    Det kan vara jättesvårt och motigt att organisera sig fackligt, men samtidigt är det det enda sättet att verkligen göra något åt situationen. Är man många som går ihop så kan man faktiskt få igenom förändringar och stötta varandra. 
    De bemanningsanställda på Lernia i Göteborg bildade en fackklubb som verkade fungera bra (tills nästan alla bemanningsanställda fick sparken på grund av ekonomin Rynkar på näsan, men då kunde de i alla fall bevaka så turordningsreglerna hölls och så) , du kan kolla på deras hemsida och prata med dina kollegor om inte ni kunde försöka dra ihop något liknande: lerniafacket.blogspot.se/

Kan tyvärr vara svårt få ihop ett gäng då konsulter konkurrerar om de jobb som finns....gör du dig obekväm ryker du och turordningsregler behöver en chef inte bry sig om vad gäller konsulter. De du gillar ger du uppdrag - den du inte gillar blir utan och sägs upp "på grund av arbetsbrist". De som har uppdrag blir aldrig uppsagda.

• LFF

Jobbar för samma företag och har aldrig haft några som helst problem med dem vad gäller de bitarna. Tycker det låter lite mysko att de ringt fel nr men skickat sms på rätt. Men prata med din operatör om att få utdrag på inkommande och säg att du inte får samtal som ringer till dig.

entjej skrev 2013-02-22 09:45:01 följande:
    Vad är garantilön? Hur mycket är det?
    Garantilön är att du är garanterad betalning för ett visst antal timmar per månad och de timmar du jobbar utöver dessa får du din timlön plus ett påslag på en viss procent. Garantilönen på Manpower är 133 timmar per månad de första 18 månaderna. Efter 18 månader går du upp till 150 timmars garantilön.
Svar på tråden Jävla manpower!!