• Anonym (Förvirrad)

Hur hittar man tillbaka till varandra eller är kärleken slu?

Hej!

Är så förvirrad just nu! Jag vet inte om jag vill skiljas eller försöka hitta tillbaks till min man!
    Vi har varit tillsammans i över 12 år och har tre barn ihop. Vi har alltid haft ett stabilt och tryggt förhållande. Vi har alltid prioriterat våra barn och eftersom båda jobbar skift så har vi mer eller mindre gått om varandra under flera för att hinna med hämtningar och lämningar på skola och dagis! Vi tycker att det har funkat bra MEN nu börjar vi känna att vi har tagit varandra för givet och helt glömt bort oss själva som ett par! Vi har funkat perfekt som partners till vårt "lilla företag" (familjen) men nu när barnen börjar bli större och vi har mer tid över för varandra så har vi inget att prata om, mer än barnen och kanske jobbet... När vi pratar med varandra så är det bara om praktiska saker! Vi har försökt under semestern att umgås, äta middag själva, gå på promenader osv  tillsammans men jag känner att jag hellre vill göra något med mina tjejkompisar än honom! Jag känner mig inte ett dugg kär i honom utan ser honom mer som en trygghet och en bror! De är så fruktansvärt tråkig känsla att ha inför sin man!!! Vi kan ha sex och vi har det så det funkar, men det är bara sex, pang på och ingen passion och massa kyssar och förspel. 

Jag har kommit på mig själv att längta efter andra män och kan känna attraktion och bli smått förälskad! Det har jag inte gjort någon gång förut under våra år! Och jag känner att jag verkligen inte har några sånna känslor alls för min man Vi har levt för våra barn och tappat bort varandra! HAN känner dock att han lätt kan känna sig kär och att han älskar mig och är skitbesviken på mig för att jag inte känner något!

Kan kärleken verkligen bara ta slut så här? Vad kan man göra för att få tillbaka den?
    Jag tänker på hur och när vi träffades, lyssnar på musik och försöker vaar gullig och omtänksam och kärleksfull men känner mig bara falsk! Jag känner ingenting!!!! Kan t o m se honom framför mig med andra tjejer utan att bli svartsjuk eller känna något!!!

Någon som har varit i samma sist?!

• Svar på tråden Hur hittar man tillbaka till varandra eller är kärleken slu?
  • yrhätta

Jag känner igen mig.. Även om det praktiska funkar, har jag tappat attraktion och kärlek.. Men inte min sambo.. Har inget bra råd, men jag hoppa ni kommer fram till en lösning.

• Anonym (jag också)

Hej,

Jag känner också så och har tyvärr inga råd att komma med. Efter tio år och två barn har vi ett liv som fungerar bra och vi är inte på något sätt osams, men jag är inte kär. Alls. Jag kan inte ens tänka mig att pussas längre.

Ändå känns det liksom fånigt att skiljas när det skulle krångla till så mycket både för oss och barnen. Jag är rädd att jag kommer att täffa någon och DÅ vilja skiljas, vilket absolut inte vore en rolig situation. Ska prova familjeterapi nästa vecka och se om det kan hjälpa oss på något sätt.    

• LiveHappy

Ni som känner så, testa familjerådgivning. Har inte testat det själv men har hört från flera att det var det bästa dom gjort.

• Anonym (Förvirrad)

Min man vägrar att gå på familjerådgivning! Jag har sagt att jag tycker att vi ska gå och oxå hört både gott och ont om det!

Ja precis så kan jag känna!!! Att det känns dumt att skiljas när det funkar så bra med själva familjebiten! MEN hur kul är det då?? Att inte känna sig kär i den man lever i hop med? Ska man nöja sig med det? Att det "funkar"?

Jag menar inte att jag måste känna mig nykär och blixtförälskad i min man varje dag, men det vore ju lite kul om man NÅGONGÅNG gjorde det och att man VILL kyssa honom och att man VILL åka på semester ensamma i hop!
    Som de är nu känner jag mig lite kvävd för att jag inte kan göra som jag vill... han vet ju och känner att jag inte vill göra något med honom och blir sur när jag bokar upp något med tejkompisarna! Han säger att det vore ju kul om jag ville göra något med honom någon gång också! Och det kan jag ju förstå.... men då känner jag mig ännu mer kvävd och vågar inte boka in mig med tjejerna för att han blir sur då! Så blir det som en ond cirkel!!!

Ska man nöja sig så här? Finns det ingen som känt så här och skiljt sig som kan berätta hur det var?

• Anonym (jag också)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2012-08-27 10:06:31 följande:
    Min man vägrar att gå på familjerådgivning! Jag har sagt att jag tycker att vi ska gå och oxå hört både gott och ont om det!

Ja precis så kan jag känna!!! Att det känns dumt att skiljas när det funkar så bra med själva familjebiten! MEN hur kul är det då?? Att inte känna sig kär i den man lever i hop med? Ska man nöja sig med det? Att det "funkar"?

Jag menar inte att jag måste känna mig nykär och blixtförälskad i min man varje dag, men det vore ju lite kul om man NÅGONGÅNG gjorde det och att man VILL kyssa honom och att man VILL åka på semester ensamma i hop!
    Som de är nu känner jag mig lite kvävd för att jag inte kan göra som jag vill... han vet ju och känner att jag inte vill göra något med honom och blir sur när jag bokar upp något med tejkompisarna! Han säger att det vore ju kul om jag ville göra något med honom någon gång också! Och det kan jag ju förstå.... men då känner jag mig ännu mer kvävd och vågar inte boka in mig med tjejerna för att han blir sur då! Så blir det som en ond cirkel!!!

Ska man nöja sig så här? Finns det ingen som känt så här och skiljt sig som kan berätta hur det var?

Exakt - ska det vara så här resten av livet? Sex några gånger om året och då är det inte bra. Ska jag splittra mina barns familj för att jag vill ha sex och känna mig kär? Om jag nu väljer att skilja mig, vad säger familj och vänner då? Man kan ju ha det väldigt mycket sämre också och gräset kanske inte är grönare på andra sidan...

Länge, i flera år, vågade jag inte säga något till min man eftersom jag inte ville göra honom ledsen. Men nu undrar jag om det är så mycket bättre att jag är ledsen och irriterad utan uppenbara skäl. Han är också värd någon som faktiskt uppskattar honom bättre. Eller kan vi vända det här? Vad säger ni som varit i situationen? 
  • Anonym (Förvirrad)

Ja!!! Herregud det måste ju finnas någon som har varit i vår situation och faktiskt lämnat!!! Hur gick det?
    LÄste en annan tråd om skilsmässa, barnen behöver inte fara illa! Det kan många gånger vara värre att se sina föräldrar vara ledsna och irriterade på varandra hela tiden! Men man vill ju inte göra något dumt och sen ångra sig!!

Minman är en jättefin person och han är värd någon som är glad och lycklig! Ingen som jag som går och irriterar mig på allt och känner mig kvävd och ensam när vi väl är hemma samtidigt!

Jag älskar när han jobbar för då kan jag pratat i telefon hur länge jag vill, och vänta med att städa undan i köket eller hänga tvätten när JAGm vill osv! Ingen som gnäller på det ena eller andra! Men skulle man uppskatta det lika mycket om man bodde själv? Skulle man inte sakna det då? Inte gnället kanske, men någon som undrar eller bryr sig?

AAAHHHH!!!! (

• Anonym (Slita)

För mig är det tvärtom. Jag älskar min man o vill kramas o pussas om ha sex. Men saker rullar aldrig på, detär tjafs nästan jämt o vi bråkar rätt mkt, alltså full styrka bråk, med gap, skrik o anklagelser. Det är så himla jobbigt. Jag upplever det som att jag drar hela familjen, det är jag som tjatar o styr upp, fixar o kommer ihåg.o det känns som ett sånt motstånd från min man jämt, inget kan nånsin vara enkelt o "jovisst, det fixar jag, inga problem" eller änu hellre, spontant fixat utan min inblandning alls. Han är inte lat eller ansvarslös men han har som ngn slags blind fläck för att kunna se saker ur min synvinkel o har som princip att gå i försvarsställning om jag tar upp något. Om jag säger att han är trist o va kul det vore om du var lite roligare, då förstår jag att man tar det som personangrepp o blir upprörd men om jag säger att jag är trött på att han sitter med iphonen jämt o blir helt okontaktbar så borde man väl kunna ta det på ett bea sätt o tom kanske visa sin goda vilja genom att lägga ifrån sig den då o då? Men nä, bäst att bli jätteupprörd o försvara sig mot angreppet o hävda att man nästan aldrig kollar iphonen o kanske också dra in jobet en sväng, att det är pga jobbet man inte hör att barnen ropar hams namn sju ggr fast de sitter bredvid varandra. Uppförsbacke hela jävla vägen. Och det ör så surt för det känns som att det är så lite som behövs för att allt ska vara bra men att han bara vägrar ge mig den lilla biten. O det gör i sin tur att jag känner det som att han inte älskarmig. Och så hör man om folk som är så kära i sina män, som är helt undervara o bekräftar dem hela tiden o verkar ha helt perfekt kärlek. Såna här "jaha var det såhär det skulle kännas-historier". Men kanske de personerna hade det bra mkt sämre än jag från början? Jag kanske har det mkt bättre än kag fattar? Eller tänk om både jag o min man slösar bort dyrbar livstid i det här slitsamma äktenskapet.

• Anonym (Förvirrad)

Ja man har bara ett liv (som vi vet) och det ska man nog vara väldigt rädd om! Jag vill inte ligga på dödsbädden och ångra saker och önskat att jag gjort si eller så i stället!

Jag vet att jag har en bra man på alla sätt och vis! Men vad gör man om kärleken tar slut? Och går det att få tillbaka den??

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Hur hittar man tillbaka till varandra eller är kärleken slu?