Hur hittar man tillbaka till varandra eller är kärleken slu?
Hej!
Är så förvirrad just nu! Jag vet inte om jag vill skiljas eller försöka hitta tillbaks till min man!
Vi har varit tillsammans i över 12 år och har tre barn ihop. Vi har alltid haft ett stabilt och tryggt förhållande. Vi har alltid prioriterat våra barn och eftersom båda jobbar skift så har vi mer eller mindre gått om varandra under flera för att hinna med hämtningar och lämningar på skola och dagis! Vi tycker att det har funkat bra MEN nu börjar vi känna att vi har tagit varandra för givet och helt glömt bort oss själva som ett par! Vi har funkat perfekt som partners till vårt "lilla företag" (familjen) men nu när barnen börjar bli större och vi har mer tid över för varandra så har vi inget att prata om, mer än barnen och kanske jobbet... När vi pratar med varandra så är det bara om praktiska saker! Vi har försökt under semestern att umgås, äta middag själva, gå på promenader osv tillsammans men jag känner att jag hellre vill göra något med mina tjejkompisar än honom! Jag känner mig inte ett dugg kär i honom utan ser honom mer som en trygghet och en bror! De är så fruktansvärt tråkig känsla att ha inför sin man!!! Vi kan ha sex och vi har det så det funkar, men det är bara sex, pang på och ingen passion och massa kyssar och förspel.
Jag har kommit på mig själv att längta efter andra män och kan känna attraktion och bli smått förälskad! Det har jag inte gjort någon gång förut under våra år! Och jag känner att jag verkligen inte har några sånna känslor alls för min man Vi har levt för våra barn och tappat bort varandra! HAN känner dock att han lätt kan känna sig kär och att han älskar mig och är skitbesviken på mig för att jag inte känner något!
Kan kärleken verkligen bara ta slut så här? Vad kan man göra för att få tillbaka den?
Jag tänker på hur och när vi träffades, lyssnar på musik och försöker vaar gullig och omtänksam och kärleksfull men känner mig bara falsk! Jag känner ingenting!!!! Kan t o m se honom framför mig med andra tjejer utan att bli svartsjuk eller känna något!!!
Någon som har varit i samma sist?!