• Tossan79

Konstig fundering - har djur också navel?

Ja, skratta ni bara, men hur är det riktigt? Nog borde ju djur också ha en navel, men jag har då aldrig sett någon! Eller har jag inte letat helt enkelt?

*funderar på allt möjligt under sömnlösa nätter*

Tossan79, v34

• Svar på tråden Konstig fundering - har djur också navel?
  • Lilltösa

Hahahah ja, våra hundar hade iallafall!!!

• maj72

Just det, den frågan har jag aldrig tänkt på.
    Var är den på elefanter?

• Nenali

Ha, ha, vad kul att det är fler än jag som har lite annorlunda funderingar Har aldrig tänkt på det, men det måste de ju ha. Jag tror jag ska gräva runt lite i vår katts päls för att se om jag hittar någon.

• Amatean

ja, de har navel! men den liksom "faller bort" :)

Katter har ju navelsträng (små söta navelsträngar) när de är nyfödda.
    Men de torkar och ramlar bort, och var blir ingenting , såvitt jag vet :)

Kram

• Vombell

Tossan79! Precis den frågan ställde jag på en tjejkväll i veckan. Blev också utskrattad. Men fick svaret att de hade det! Anledningen var att det var någon som sade att man skulle sätta ett plåster över barnens navlar om de var bilsjuka. Skulle tydligen hjälpa (?) Jag undrade då om det fungerade på djur? Om de hade navlar såklart ;)

• Amatean

varför skrattade dom ut dig? Det är väl ingen kosntig fråga heller :)
    Jag är en sån som frågar frågor som "undra om nån blåst trumpet med rumpan", och det är väl lite mer konstigt än det här..

Men så är jag ganska.. ehum.. barnslig också :)

• Mewz

visst har djur navel. Eller iallafall däggdjur..
    Navelsträngen ramlar bort och kvar blir som en prick..
    ungefär halvvägs upp på magen..
    den syns på mina katter och min hund. Sen finns det ju djur som får navelbråck och det bör oftast opereras.

• Minname

jo då jag kan säga av erfarenhet att hundar och katter har navel ja då dom som alla andra har navelsträng hehehe... det är nog bara svarar att hitta den genom pälsen!

• maj72

Men det här med plåstret på naveln låter intressant...... varför har ingen sagt det till mig när jag barn, var ressjuk alltid när jag åkte bil...

• lurksmulan

Alla våra katter har lite utstående navel kvar. Som en liten bump liksom.

Svar på tråden Konstig fundering - har djur också navel?