• edgeofglory

Hjälp oss planera vår perfekta resa! :)

Nästa år kommer jag & sambon åka utomlands 2 veckor. Vi ser verkligen fram emot en underbar resa tillsammans och  att vi får en toppen resa innan vi ska få barn. Vi har vart tillsammans i över fem år och vill gärna ha barn snart men vi båda känner att vi verkligen vill åka på en sista romantisk resa tillsammans innan vi får barn.

Vi kollar efter ett hotell som ligger nära stränder, eller precis vid en strand. Vill gärna ha havsutsikt. Men vart vi ska åka spelar ingen större roll, vi var till Grekland 2008 och älska verkligen varje sekund. Då var vi till ett litet familjeägt hotell som låg i Chania, precis vid vattnet och de var nära till restauranger och man kunde hyra bil i närheten och ta sig till ännu finare stränder.

Så de är väl de vi helst vill igen, läget och hotellet är nog de viktigaste för oss, men också att man kan hyra bil, åka på båtutflykter eller också hyra egen båt, god mat och äkta kultur. Vi kan tänka oss all inclusive men de är inget måste. Men gärna att de finns frukost :) 

Länder vi kollat på är Grekland, Italien, Kroatien, Spanien, de typiska "charter" ställena, men är öppen för förslag! Vi har kollat hotell som kostar mellan 5-15 000 per person, men de beror ju helt på hur de ser ut, :) och även när man åker, vi kommer ha semester vecka 26-29, så två av dessa veckor hade vi tänkt oss nästa år :)

Kom gääärna med förslag som kan göra detta till vår bästa resa!! :) 

• Svar på tråden Hjälp oss planera vår perfekta resa! :)
  • Miss P71

Jag kan varmt rekomendera kroatien.. mycket fint där.. Sedan gillar jag Grekland.. har varit på rhoodos och kreta. Spanien har jag varit på 5 ggr i mitt liv. Där finns oftast väldigt fina stränder.

• Duckan

Jag slår alltid ett slag för Franska Rivieran! Vi åker till samma ställe varje år, Villefranche. En liten by mellan Nice och Monaco. Finns självklart så mycket att se än denna håla. Buss för 1 Euro tar er från Nice-Menton, går även tåg. Hyrbil är ingen nackdel. St Maxime, St Raphael, Eze, Antibes, Nice, Cannes, Haut des Cagnes. Finns massor att se. Åker ni uppåt kan ni bo på vingård, tex Rabiega.

• edgeofglory

Låter fint! Har aldrig vart i Frankrike faktiskt! När jag tänker mig en resa till Frankrike så är de endast Paris man tänker på. Men har vänner som har hus i Nice, och de berättar alltid att de stortrivs!

Jag är ju helt kääär i Grekland, jag älskar maten och de finns så fina stränder där.

Har ni tips på hotell? Länkar? 

• Duckan

Vi hyr alltid en lgh i Villefranche (via en uthyrningssajt) så hotell är jag dålig på. Men det finns verkligen gott om hotell längs rivieran och jag tror inte att nåt är direkt dåligt.

Svar på tråden Hjälp oss planera vår perfekta resa! :)