• Lite Av Varje

Ni som har kavat barnskor??

Jag har alltid handlat kavats varmfodrade vinterkängor då jag tycker de är absolut bäst.
    Nu måste jag ha ett par höstskor som även går att använda till våren, och har kikat på ett par kavatskor.
    De är väldigt dyra såklart, men bra skor är ju viktigt också..

Därför undrar jag vad ni tycker om kavats vanliga skor? ex. sådana här:

Har ni andra förslag vad som kan vara bra skor i övrigt?

Dessa ska ju vara vattentäta och det är ju rätt bra på både hösten och våren..
    Vad har ni för skor till era??
  • Svar på tråden Ni som har kavat barnskor??
  • Lite Av Varje

Puffar lite..
    Vad har ni annars för skor till barnen och hur är dessa då?
    Behöver lite tips då jag måste köpa inom kort :)

• goabarn77

Jag är väldigt nöjd med PAX skor. Har inte testat annat än vinterskor i Kavat.

• Lite Av Varje
    goabarn77 skrev 2012-08-27 19:06:59 följande:
    Jag är väldigt nöjd med PAX skor. Har inte testat annat än vinterskor i Kavat.

Tack! Jag ska kika lite på PAX. Har hört att de ska vara bra vinterskor med.
  • är du min

Min son har dom där skorna på bilden och vi är jättenöjda. Har nästan bara Kavatskor, har tjugo minuter till deras outletbutik

• Alfonsina

Min 2,5-åring har precis skorna på bilden och jag är toppennöjd! Lätta att ta av och på och de verkar springvänliga. OT: Sonen sitter bredvid mig, pekade på skon och sa "Det är miiin.", han har dock svarta.

• cloudberry79

Jag har haft ungefär samma sko till sonen förra hösten och de var toppen! Tyvärr är användningstiden här så pass kort att det inte känns motiverat att köpa ett par (snön kommer i mitten av oktober, så det är max 1½-2 månader man kan använda skorna) eftersom de är rätt dyra. Men, de är vattentäta, sitter bra och funkar perfekt att leka i. Rekommenderas verkligen om man bor lite mer söder i landet än vad vi gör

Sur, grinig och på smällen.
  • Lite Av Varje

Tack för era svar!! :) då känns det som om jag tänker satsa på dessa! Bor i södra Småland ganska nära skånegränsen så här kommer snön sent om över huvud taget! Ska passa på att köpa vinterskor med när jag ändå beställer. Önskar att vi hade en outletbutik för kavat här med! :)

• Anne69

Är det goretex? Det tycker jag är ett måste om de ska kunna ha skorna när det blir blött ute. I fjol gick barnen i gympadojor tills snön kom, det blev extremt sent - vi provade till o med gympaskor med ullstrumpor

• Alfonsina

Japp, dessa är vattentäta. Köpte ett par Viking i våras som inte var det, värdelöst.

• daimstrut

Jag gillar också Kavat! Annars har Viking också väldigt bra Goretex-skor. Passar bra på mina barn med breda fötter.

• Kuppla

Skorna som är på bilden är det någon som vet vilken sida man kan beställa dom ifrån?

• Tygtiiger

Kavat och Pax och Ecco har vi kört så gott som rakt igenom, och Viking som vinterkängor (kavats har varit lite för kalla). Kavat och Pax är lite bredare och passar barnens fötter och de är lätta att ta på och av, vilket passar dagis. Sedan är de vattentäta, förutsatt att ungen inte hoppar i pölar så att det stänker ner i skor och stövelskaft, men då får man ha galonbyxor.

Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden Ni som har kavat barnskor??