• Anonym (mamma)

är 37.7 feber?

hej jag  skriver under anonymt eftersom jag skäms att vara så okunnig;)

in 2 åring är snuvig men leker som vanligt. imorse var kudden tackt av näsblod men det gick över när han klivit upp. jag har nu mätt temperaturen o den ligger runt 37.7 o 37,8 tidigare idag.

är det feber?? ska han vara hemma från förskolan?? allmäntillståndet verkar bra men han är aningen grinig fast jag vet inte om det bereor på någon trotts eller inte.

• Svar på tråden är 37.7 feber?
  • Anonym (mamma)

puff  

• Anonym

Över 38 har jag gått veta klassas som feber. Men sen om du ska ha hemma ditt barn eller inte beror på hur han mår. Man behöver inte ha feber för att stanna hemma. Om man är trött, hängig och orkar inte så kan barnet stanna hemma.

• MajaVira

Det beror ju på vad han brukar ha för temp i vanliga fall. Vår son ligger kring 36,5 när han är frisk, så har han 37,7 innebär det att han är sjuk.

• Anonym (uska)

är du osäker så tycker jag du ska ringa till 1177

Men om han brukar ha näsblod så ska du nog inte oroa dig.
    Feber är väldigt individuellt och beror på vilken grund temp man har.
    Jag har en normal temp på 36,4, så för mig är det feber om jag har 37,8. Men detta beror ju på som sagt. 

• ver81

Tror man brukar säga att har de över 38 så är det feber.
    Men det beror ju alldeles på hur han mår osv. Avvakta till morgonen och se då!

• Anonym (mamma)

jag antar att han brukar ligga runt 37-37.3 typ.
    han har inggen hosta eller så men han lixom pustar/ stönar när han andas som om han är täppt i näsan ungefär.

• Anonym

Det beror ju på när du tar tempen! Om mitt barn skulle ha 37,7 i morgontemp skulle hen få stanna hemma. 37,7 på eftermiddagen efter lek skulle jag däremot inte bry mig om.

• Anna Paulita

Det beror på hur han ligger vanligtvis. Jag har 36,5 när jag är frisk så 37,7 är absolut feber på mig.

• Lemio

Det beror på vad han har i vanliga fall. OCH hur hans allmäntillstånd är. Är han som vanligt så klassas det inte som feber. Är han påverkad så är det feber :)

Svar på tråden är 37.7 feber?